Sökning: "tjänsteföretag"
Visar resultat 16 - 20 av 466 uppsatser innehållade ordet tjänsteföretag.
16. Kaizen på tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Kaizen har sedan 1970-talet möjliggjort för företag att arbeta med ständiga förbättringar. Ständiga förbättringar syftar till allt ett företag gör för att göra morgondagens arbete bättre. Kaizen är en kundfokuserad teori och vill därför utveckla företaget i ett mer kundorienterat synsätt. LÄS MER
17. Utveckling av mekanism för detektering och avlivning av råttor i avloppsmiljö
M1-uppsats, Linköpings universitet/MaskinkonstruktionSammanfattning : Detta examensarbete är en fortsättning på ett tidigare utfört arbete där koncept på en avloppsmonterad råttfälla togs fram. Allteftersom människor i större utsträckning flyttar till städer blir råttor ett större problem. Råttor kan bära med sig sjukdomar och de kan orsaka omfattande skador. LÄS MER
18. Kompetensutveckling för konkurrenskraft : En kvalitativ studie av kunskapsintensiva tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : De kunskapsintensiva tjänsterna har vuxit betydligt då den svenska ekonomin med åren blivit allt mer specialiserad, avancerad och kunskapsintensiv. För att företag ska upprätthålla en stark konkurrenskraft krävs det att medarbetarna har rätt kompetens. LÄS MER
19. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER
20. Medarbetarnas syn på CSR : En kvalitativ fallstudie av ett IT-företag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study was to gain a deeper understanding how employees perceive their company’s Corporate Social Responsibility (CSR). The study is partially based on earlier studies about employee engagement and attitude toward CSR, and how CSR-communication effects the employee. LÄS MER