Sökning: "tjänstefiering"
Visar resultat 11 - 15 av 78 uppsatser innehållade ordet tjänstefiering.
11. ”Man samverkar där man samverkar skall” : En kvalitativ studie om hur företag kan dra nytta av sitt nätverk i processen att utveckla och bemöta digitalisering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns idag en rad exempel på branscher där ett nytt företag förändrat hur kärnverksamheten genomförs. Detta har skett genom implementation av teknologi i en traditionell bransch. Mycket har skrivits om hur disruptiva företag verkar, men det finns bristande kunskap kring hur etablerade företag påverkas, och anpassar sin verksamhet. LÄS MER
12. Setting up Relationships in the Context of new Asset Efficiency Service Offerings
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : One of the most current situations for businesses to deal with is the highly competitive markets. Organizations often deal with this by including more services into their offerings to become more attractive to their customers, termed servitization. LÄS MER
13. Developing Business Models for Turnkey Offerings : A case study on organizing turnkey offerings for a large original equipment manufacturer
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : This thesis investigates the development of turnkey offerings. Turnkey offerings is considered a kind of product-oriented Product Service System (PSS) where the customer pays a fixed price for a total solution, in this thesis, maintenance of vessels. LÄS MER
14. Designprincipers potential för värdeskapande vid tjänstefiering : Användning av designprinciper inom tjänstedesign för att skapa goda förutsättningar för värdeskapande i en tjänstefieringsprocess
Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : Kundupplevelsens växande betydelse i samhället har fått fler företag att uppdatera sina affärsmodeller, så att ett tidigare fokus på produkten nu istället riktas mot den mer kundfokuserade tjänsten. Denna tjänstefiering skapar stora utmaningar för kunderna, då de behöver säkerställa att tjänsten levererar ett värdeerbjudande som stämmer överens med kundens behov och förväntningar. LÄS MER
15. Increasing Availability Through Reduced Delays in Large Systems : A Case Study Based in Systems Engineering, Integrated Support Logistics, and Lean
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Increased trends towards servitization within previously exclusively manufacturing industries makes a larger part of maintenance become the responsibility of the manufacturer. This increased responsibility makes it more important for suppliers to know how different parameters contribute to cost, to be able to price their contracts correctly. LÄS MER