Sökning: "tjänsteinnovation"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet tjänsteinnovation.

  1. 1. Assessment of servitization capabilities in the manufacturing industry from a maturity perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Isak Wallin; [2023]
    Nyckelord :Servitization; Capabilities; Product-service system; PSS; Assessment framework; Manufacturing industry; Service innovation; Maturity analysis; Exploratory study; Cross-case analysis; Case study; Qualitative; Eisenhardt’s method; Tjänstefiering; Förmågor; Product-tjänste system; PSS; Bedömningsverktyg; Tillverkningsindustri; Tjänsteinnovation; Mognadsanalys; Explorativ studie; korsanalys; Fallstudier; Kvalitativ; Eisenhardt’s metod;

    Sammanfattning : Investigating servitization capabilities in the manufacturing industry, through a maturity profile analysis. The purpose is to increase understanding of the relationship between capabilities and the contingency revolving maturity through an exploratory study that seeks to increase the knowledge of shared and divergent capabilities through cross-case analysis of organization incumbent to different maturity stages of servitization. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapets betydelse i tjänsteinnovationer

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Persson; Marlene Blüme Garcia; [2023]
    Nyckelord :tjänsteinnovation; innovationsprocessen; ledarskap; ledaregenskaper;

    Sammanfattning : För att klara av den höga konkurrens som råder mellan olika organisationer krävs att företag fortsätter utveckla attraktiva värdeerbjudanden. Många företag är tjänsteföretag och ett sätt att fortsätta utveckla sitt värdeerbjudande mot kund är genom tjänsteinnovationer. LÄS MER

  3. 3. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Stefans Inkovs; Miran Abdullah; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; RPA - Robotic Process Automation; Digital Service Development; Innovative Technology; Insurance Sector; Portfolio Insurence; Customer Experience; Technological Innovation; Customer Loyalty; Sustainable Growth; Competitive Advantage; Cost Reduction; Technological Competency; Insurance Brokerage; Artificiell Intelligens; RPA - Robotprocessautomatisering; Digital Tjänsteutveckling; Innovativ Teknologi; Försäkringssektorn; Portföljförsäkring; Kundupplevelse; Teknologisk Innovation; Kundlojalitet; Hållbar Tillväxt; Konkurrensfördel; Kostnadsminskning; Teknologisk Kompetens; Försäkringsförmedling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER

  4. 4. Datadrivet värdeskapande i offentlig sektor : En fallstudie av business intelligence och digital tjänsteinnovation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Victor Lyzell; Oliver Knorn; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The technological advancements of the last few decades have led to a fleeting environment for businesses to operate in. The needs and expectations of the public seem everchanging. LÄS MER

  5. 5. Service innovation in the pharmaceutical industry : How do existing value propositions restrict the adoption of new resources?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jansson; Anton Anhammer; [2021]
    Nyckelord :Service-dominant logic; service innovation; value proposition; practices; restrictions; digital resources; pharmaceutical industry.;

    Sammanfattning : The topics of value propositions and service innovation have been highly interesting topics within service-dominant logic. Something that has not been studied in previous research, and the purpose of this thesis, is to investigate; how current value propositions restrict service innovation by restricting digital resource utilization. LÄS MER