Sökning: "tjänsteinnovation"
Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade ordet tjänsteinnovation.
16. Digital tjänsteinnovation för kompetenscenter på regional nivå : En fallstudie av Automation Region
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Research question: How can a regional centre of excellence develop new opportunities for digital collaboration? Purpose: The aim of the study is to explore new opportunities for collaboration through interviews of six member companies to the center of excellence Automation Region. The interest in the study is to investigate the value and possible obstacles and needs the members experience in the service / services provided. LÄS MER
17. Produktutveckling av innovativt verktyg
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Det här projektet har utförts för Eskilstuna Kommun. Det är ett produktutvecklingsprojekt som handlar om att utveckla ett verktyg åt medarbetare på företaget. Tanken med verktyget är att det ska främja innovation och kreativitet hos företaget, då uppdragsgivaren ansåg att det varsvårt att få in detta på arbetsplatsen. LÄS MER
18. Anställdas syn på inomorganisatoriskt värdeskapande inom tillverkningsindustrin
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Denna studie ämnar till att undersöka hur anställda inom producerande företag ser på värdeskapande med hjälp av en digital tjänst. Genom att ta fram ett tjänstekoncept kan värdet och värdeskapandet hos de anställda fastställas utifrån deras egna uppfattningar i den egna kontexten. LÄS MER
19. Digitalt projektledningsverktyg baserat på principer inom gamification : Med syftet att öka motivationen och engagemanget i användandet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : I denna studie har ett konstruktionsarbete utförts där ett projektledningsverktyg tagits fram. Projektledningsverktyget ämnar till att öka de värdeskapande processer som sker i användandet av verktyget. LÄS MER
20. Vilken är målgruppen? : En fallstudie om digital tjänsteinnovation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : A Swedish municipality implemented a digital service innovation project as part of a digital transformation of the function. This to better answer the needs of the citizens by improving their youth council. LÄS MER