Sökning: "tjänsteinnovation"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade ordet tjänsteinnovation.

  1. 21. Kompositionen av digitala värdeerbjudanden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jonas Sjöberg; Frida Valvring; [2018]
    Nyckelord :Service Dominant Logic; value proposition; practices; service innovation; best practices; Tjänsteorienterade perspektivet; digitalt värdeerbjudande; praktiker; tjänsteinnovation; bästa praxis;

    Sammanfattning : Forskare och praktiker är överens om att digital tjänsteinnovation är en absolut nödvändighet för organisatorisk överlevnad. Att tillämpa ett tjänsteperspektiv vid innovationsarbete är emellertid inte någon mindre förändring. Det är ett paradigmskifte där traditionella ideal ersätts med nya. LÄS MER

  2. 22. Kund- och användarinvolvering i utvärderingsprocessen : En utvärderingsmetod för gavelisolering till Yankee-cylindrar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Marcus Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Yankee; Kundinvolvering; Användarinvolvering; Urval; Utvärdering;

    Sammanfattning : Uppsatsens syftet var: att ta fram – med tjänstelogik och ett hållbarhetsperspektiv - en holistisk insamlingsmetod för urvalskriterier och en utvärdeingsmetod samt undersöka om det finns skillnader mellan kund- och producentkriterier. Teorierna i uppsatsen är hämtade ifrån klassisk produktutveckling i kombination med tjänsteforsking och framförallt tjänsteinnovation. LÄS MER

  3. 23. Tjänsteinnovation inom konsultbolag En fallstudie i hur konsultbolag arbetar med tjänsteinnovation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Daniel Viktorsson; Klaudia Wybraniec; [2017-09-05]
    Nyckelord :Tjänsteinnovation; Innovation; Konsultbranschen; IT-konsultbolag;

    Sammanfattning : Digitalisering i kombination med omställningen av ekonomin från produktbaserad till tjänstebaserad har inneburit ett ökat behov av att aktivt arbeta med tjänsteinnovation, framförallt i tjänstebolag som konsultbolag. Trots detta behov finns en brist på forskning kring hur tjänstebolag som konsultbolag arbetar med tjänsteinnovation. LÄS MER

  4. 24. Mot en mer hållbar framtid : En kvalitativ studie av framväxten av CSV-tjänster inom kommunikationsbranschen och kundens roll i innovationsprocessen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Palmér; Erika Rahmqvist; [2017]
    Nyckelord :Tjänst; Tjänsteinnovation; Innovationsprocess; Kundinvolvering; Creating Shared Value; CSV;

    Sammanfattning : Sverige står liksom många andra länder inför stora samhällsutmaningar. I Sverige utgör tjänster mer än 70 procent av BNP och behovet av tjänsteinnovationer som möter dessa utmaningar ökar. LÄS MER

  5. 25. Digital tjänsteinnovation : En fallstudie om hanteringen av en egenägd respektive samägd digital tjänst utifrån ett ekosystemsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Mikaela Jakobsson; Karolina Rinnau Widding; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : We are moving towards an increasingly digitized world where society experience a remarkable change due to digital technology. Digitization creates brand new opportunities for developing digital services that create added value for customers. LÄS MER