Sökning: "tjänstelogik."
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet tjänstelogik..
1. Tjänstelogik i praktiken inom budgethotell : En fallstudie av Good Morning Hotell
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This thesis examines some factors that play a role in creating new opportunities for service innovationwithin the context of budget hotels, and aims to identify the various factors that characterize servicelogic in practice. The research question aims to explore the conditions that are required to develop astructured service innovation process at Good Morning hotel, which ultimately influences thecustomer experience. LÄS MER
2. Digitaliseringens påverkan på researrangörer - En kvalitativ studie om hur researrangörerna bidrar till konsumentens värdeskapande nu och i framtiden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svenska researrangörer som är verksamma i Alperna bidrar till kundens värdeskapande. Studien syftar fortsättningsvis till att undersöka hur researrangörer arbetar, och bör arbeta i framtiden, för att vara ett attraktivt alternativ på marknaden. LÄS MER
3. AI-teknikens påverkan i logistikbranschen: En studie om resurseffektivitet, hållbarhet & värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att öka förståelsen för hur AI-teknik kan bidra till ökad resurseffektivitet och hållbarhet inom logistikbranschen. För att besvara syftet formuleras frågeställningen: Hur arbetar företag med AI-teknik för att uppnå ökad resurseffektivitet och hållbarhet i logistikbranschen? För att undersöka detta valdes en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
4. Energibolags arbete med digitalisering för en marknadsstyrd energiförsörjning
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Den digitala transformationen som genomsyrar många delar i samhället idag har inte bearbetatsi energibranschen i samma grad. Energibranschen står inför stora förändringar med mål av attvara fossilfria fram till 2040. LÄS MER
5. Ett rum för dialog : Konsultens värdeskapande ur ett tjänstelogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Konsulter blir allt vanligare då företag måste söka kunskap externt för att fylla ett behov avresurser. Studien är en kvalitativ undersökning som syftar till att undersöka hur öppna företagsom uppdragsgivare är för att ta tillvara på konsulternas kunskap och har genomförts medhjälp av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER