Sökning: "tjänstemarknad"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknad.

  1. 1. KUNDVÄRDE INOM TJÄNSTEFÖRETAG : En studie som belyser likheter och skillnader inom kundvärde utifrån kunds och företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mohammad Shehla; Duru Melda; [2016]
    Nyckelord :Service marketing; customer value; loyalty; disloyalty; customer orientation; marketing mix; Tjänstemarknad; kundvärde; kundlojalitet; illojalitet; kundorientering; marknadsmix;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Kundvärde inom tjänsteföretag – En studie som belyser likheter och skillnader inom kundvärde utifrån kunds och företags perspektiv  Datum: 8 Jan 2016  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 högskolepoäng  Instution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola  Författare: Melda Duru & Shehla Mohammad  Titel: Kundvärde utifrån kundens och företagets perspektiv  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Tjänstemarknad, kundvärde, kundlojalitet, illojalitet, kundorientering, marknadsmix.  Frågeställning: Hur skiljer sig kundvärdet mellan en advokatbyrå och en mäklarbyrå?  Vilka är likheterna och olikheterna?  Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka likheter och olikheter det finns på kundvärde mellan en advokatbyrå samt en mäklarbyrå. LÄS MER

  2. 2. Upplevd kvalitet i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen : En kvalitativ studie som förklarar vilka kvalitetsfaktorer som är viktigast för kunderna i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Rosendahl; Malin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På dagens tjänstemarknad råder hård konkurrens. Inom bilservicebranschen har fokus tidigare endast varit på bilen men har nu skiftat till ett mer kundinriktat fokus. Bilservicebranschen har svårt att leverera vad som utlovas och flera oberoende tester visar på fusk under bilservicen, kunderna får därmed inte vad de betalar för. LÄS MER

  3. 3. Kundlojalitet : En studie om hur långsiktiga kundrelationer skapas på en tjänstemarknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Josephine Hyytiäinen; Anna Braatz; [2010]
    Nyckelord :service management; customer loyalty; customer value satisfaction; customer loyalty programs; the airline industry; frequent flyer programs; Relationsmarknadsföring; kundlojalitet; kundvärde tillfredställelse; kundlojalitetsprogram; flygbranschen; frequent flyer programs;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to, from a companys point of view, describe how strategic work with customer loyalty is done. Conclusion: Another possible way to try to create loyalty is to exceed the expectations whether the customer is a member of the loyalty program or not. A strong brand with a good reputation can also contribute to a stronger loyalty. LÄS MER