Sökning: "tjänstemarknad"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknad.
1. KUNDVÄRDE INOM TJÄNSTEFÖRETAG : En studie som belyser likheter och skillnader inom kundvärde utifrån kunds och företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Uppsatsens titel: Kundvärde inom tjänsteföretag – En studie som belyser likheter och skillnader inom kundvärde utifrån kunds och företags perspektiv Datum: 8 Jan 2016 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 högskolepoäng Instution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Melda Duru & Shehla Mohammad Titel: Kundvärde utifrån kundens och företagets perspektiv Handledare: Magnus Linderström Nyckelord: Tjänstemarknad, kundvärde, kundlojalitet, illojalitet, kundorientering, marknadsmix. Frågeställning: Hur skiljer sig kundvärdet mellan en advokatbyrå och en mäklarbyrå? Vilka är likheterna och olikheterna? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka likheter och olikheter det finns på kundvärde mellan en advokatbyrå samt en mäklarbyrå. LÄS MER
2. Upplevd kvalitet i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen : En kvalitativ studie som förklarar vilka kvalitetsfaktorer som är viktigast för kunderna i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : På dagens tjänstemarknad råder hård konkurrens. Inom bilservicebranschen har fokus tidigare endast varit på bilen men har nu skiftat till ett mer kundinriktat fokus. Bilservicebranschen har svårt att leverera vad som utlovas och flera oberoende tester visar på fusk under bilservicen, kunderna får därmed inte vad de betalar för. LÄS MER
3. Kundlojalitet : En studie om hur långsiktiga kundrelationer skapas på en tjänstemarknad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Purpose: The study aims to, from a companys point of view, describe how strategic work with customer loyalty is done. Conclusion: Another possible way to try to create loyalty is to exceed the expectations whether the customer is a member of the loyalty program or not. A strong brand with a good reputation can also contribute to a stronger loyalty. LÄS MER