Sökning: "tjänstemarknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknaden.

  1. 1. Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Olga Gutman; Heiko Voeste; [2014]
    Nyckelord :experience industries; internationalization; marketing strategies; standardization; adaptation; marketing mix; offerings; upplevelseindustrin; internationalisering; marknadsföringsstrategier; standardisering; anpassning; marknadsföringsmix; erbjudande;

    Sammanfattning : Titel: Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Heiko Voeste och Olga Gutman Handledare: Akmal Hyder Datum: 2014 – 05 Syfte: Forskningen om upplevelseinriktade företags marknadsföringsstrategier anses vara otillräcklig, trots att denna industri tillhör den snabbt expanderande tjänstemarknaden. Vi valde därför att utföra denna forskning för att bidra till utvecklingen av teorin inom detta område. LÄS MER

  2. 2. Rekrytering av nyexaminerade studenter : En kvalitativ studie om arbetsgivares rekryteringsbeteende

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Simon Lundmark; [2013]
    Nyckelord :Employer Branding; Nyexaminerade studenter; Rekrytering; Studentrelevant arbete;

    Sammanfattning : Abstract Kurs: Ämnesfördjupande arbete, Management 2FE01E Författare: Simon Lundmark Handledare: Lektor Hans Lundberg Examinator: Lektor Anders Hytter Titel: Rekrytering av nyexaminerade studenter – En studie om arbetsgivarens rekryteringsbeteende Nyckelord:”Employer Branding”, Nyexaminerade studenter, Rekrytering, Studentrelevant arbete   Bakgrund: När företag skall rekrytera ny personal väljer de mellan flera olika ansökande personer. Denna studie fokuserar på att öka akademiskstuderandes förståelse för arbetsgivares rekryteringsbeteende, detta för att underlätta dessa studerandes övergång mellan den akademiska världen till näringslivet. LÄS MER

  3. 3. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sara Hallin; Therese Svensson; [2013]
    Nyckelord :försäkringsbranschen; kundbonus; kundrelationer; lojalitet; Länsförsäkringar Bergslagen; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Kund- och marknadsundersökning för ”Rent Hus” : en studie om behov, attityder, förväntningar, tjänstekvalitet samt köpprocess

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Evelina Svantesson; Marie Thelander; [2009]
    Nyckelord :Marknadsundersökning; kundundersökning; Rent hus; lokalvårdsföretag; hushållsnära tjänster;

    Sammanfattning : Människor utsätts idag för så mycket information och intryck att de tvingas vara selektiva i vad de uppmärksammar och påverkas av i det eviga mediebruset. Därför måste företags marknadsföring utmärka sig gentemot konkurrenterna. LÄS MER

  5. 5. Val av revisionsföretag : En studie om faktorer som påverkar mindre aktiebolags val av revisionsföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Jennifer Jafar; Thomas Plesner; [2008]
    Nyckelord :Service management; Audit; Auditing; Service marketing; Revisionsföretag; Revisionsbyrå; Redovisningsföretag; Revision; Redovisning; Marknadsföring; Tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Alla företag måste redovisa sina intäkter och kostnader. Aktiebolag, föreningar och stiftelser har en så kallad revisionsplikt vilket innebär att det man redovisar måste granskas av en revisor. Detta kallas revisionsplikt. Det diskuteras om revisionsplikten ska avskaffas för mindre aktiebolag i Sverige. LÄS MER