Sökning: "tjänstemarknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 70 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföring.
11. Digitala banktjänster : En kvantitativ fallstudie om anammande av självserviceteknik bland svenska bankers privatkunder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : De senaste åren har bankerna genomgått en hastig digital förändring och utvecklingen har inneburit stora omställningar, inte minst för bankernas privatkunder. Framväxten av flertalet nya elektroniska tjänster har inneburit stora förändringar inom finansbranschen. LÄS MER
12. Relationen mellan den personliga tränaren och klienten : att marknadsföra ett personligt varumärke inom träningsbranschen med hjälp av digitala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Purpose – The purpose of the study was to examine how to promote a personal trainer in the fitness industry, as a personal brand, with digital media. Method – To fulfill the purpose, the author have used three different methods. LÄS MER
13. Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Att inte följa strömmen – en studie om differentiering bland musikstreamingtjänsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera de sätt digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn kan differentiera sig på marknaden. Vi vill även undersöka vad det är konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjänst. LÄS MER
14. Vardagsgäst får vardagshälsning : En kvalitativ studie om hur mindre svenska fjällhotell uppmärksammar sina stamgäster
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sedan år 1970 har det forskats mycket om relationsbaserad marknadsföringsstrategi som ett substitut för det transaktionsbaserade perspektivet som länge har dominerat marknadsföringen. Nyttan med en relationsbaserad strategi är att den sätter kunden i fokus och arbetar för att behålla de befintliga relationerna istället för att enbart fokusera på det utbyte som sker mellan kund och företag och att skaffa nya kunder. LÄS MER
15. Choice a real estate agent
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Every year a hundreds of new Estate agents is examined, and new agency comes to, which increase the competition for estate agents. Property sellers have the option to choose the estate agent which they think is the best one that will best mediate their property at a flexible and a correct way. LÄS MER