Sökning: "tjänstemarknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföring.

  1. 6. Vad sägs i den digitala världen? : En studie om eWOMs påverkan inom restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sandra Duong; Josefine Andersson; [2016]
    Nyckelord :eWOM; recensioner; ratings; restauranger; digital marknadsföring; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur restauranger påverkades av recensioner och ratings gjorda av konsumenter online. De valda recensionssidorna var Tripadvisor och Yelp, samt Facebook som ett socialt nätverk. LÄS MER

  2. 7. Värdeskapande i en kooperativ förening : en fallstudie om Skogsägarna Mellanskog ekonomiska förening

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Sandra Abrahamsson; [2016]
    Nyckelord :Inspektor; Kvalitativ; Medlem; Medlemskap; Relationsmarknadsföring; Semistrukturerad intervju; Privatskogsägare; Skogsägarförening; Tjänstedominant logik; Tjänstemarknadsföring; Utbo; Åbo;

    Sammanfattning : Skogsindustrin utgör en viktig del i Sveriges samhällsekonomi, den skapar arbetstillfällen och bidrar positivt till landets handelsbalans. För att hålla industrin rullande krävs ett kontinuerligt inflöde av råvara. LÄS MER

  3. 8. Kundnöjdhet vid jord-och skogsaffärer : fallet Areal

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Minna Norrman; [2016]
    Nyckelord :kundvärde; kommunikation; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; jord-skogsfastighet; fastighetsmäklare; customer value; communication; relationship marketing; service marketing; quality; real estate agent;

    Sammanfattning : Förståelsen för- och vikten av kundnöjdhet och affärsrelationer med sina kunder har under de senaste decennierna ökat. Begreppen tjänstemarknadsföring och relationsmarknadsföring har blivit etablerade och idag vill de flesta företag veta hur kunder upplever affärerna med dem. LÄS MER

  4. 9. Att behålla kunden : En studie om relationer och lojalitet inom frisörbranschen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Viktoria Lukic; Malin Ström; Linn Blomstrand; [2016]
    Nyckelord :Relationship marketing; services marketing; trust; customers; loyalty.; Relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; förtroende; lojalitet; kundnöjdhet.;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Vilka faktorer är väsentliga i frisörers arbete för att stärka relationen och lojaliteten med kunderna? Vad är det som gör kunder lojala till sin frisör?   Syfte: Syftet med studien är att få en förståelse för hur kundlojalitet kan skapas inom frisörbranschen.   Metod: Utgår från ett kvalitativt tillvägagångsätt där intervjuer med frisörer och fokusgrupper har genomförs. LÄS MER

  5. 10. Nya Affärsmodeller för Mäklarbranchen

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Jacob Lageryd; [2016]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Tjänstekvalitet; Ersättningsmodell; Tjänstemarknadsföring; Samproduktion; Affärsmodell; kundnöjdhet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this study was to investigate how the customer offering of service companies can be de designed to be more customer oriented and gain market shares in a competitive market. In particular, focus of the study was on revenue models and customer offerings based on value co-­‐creation and its implications on the business model as a whole. LÄS MER