Sökning: "tjänstemarknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföring.
6. Vad sägs i den digitala världen? : En studie om eWOMs påverkan inom restaurangbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur restauranger påverkades av recensioner och ratings gjorda av konsumenter online. De valda recensionssidorna var Tripadvisor och Yelp, samt Facebook som ett socialt nätverk. LÄS MER
7. Värdeskapande i en kooperativ förening : en fallstudie om Skogsägarna Mellanskog ekonomiska förening
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Skogsindustrin utgör en viktig del i Sveriges samhällsekonomi, den skapar arbetstillfällen och bidrar positivt till landets handelsbalans. För att hålla industrin rullande krävs ett kontinuerligt inflöde av råvara. LÄS MER
8. Kundnöjdhet vid jord-och skogsaffärer : fallet Areal
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Förståelsen för- och vikten av kundnöjdhet och affärsrelationer med sina kunder har under de senaste decennierna ökat. Begreppen tjänstemarknadsföring och relationsmarknadsföring har blivit etablerade och idag vill de flesta företag veta hur kunder upplever affärerna med dem. LÄS MER
9. Att behålla kunden : En studie om relationer och lojalitet inom frisörbranschen
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: Vilka faktorer är väsentliga i frisörers arbete för att stärka relationen och lojaliteten med kunderna? Vad är det som gör kunder lojala till sin frisör? Syfte: Syftet med studien är att få en förståelse för hur kundlojalitet kan skapas inom frisörbranschen. Metod: Utgår från ett kvalitativt tillvägagångsätt där intervjuer med frisörer och fokusgrupper har genomförs. LÄS MER
10. Nya Affärsmodeller för Mäklarbranchen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Purpose: The aim of this study was to investigate how the customer offering of service companies can be de designed to be more customer oriented and gain market shares in a competitive market. In particular, focus of the study was on revenue models and customer offerings based on value co-‐creation and its implications on the business model as a whole. LÄS MER