Sökning: "tjänsteorganisationer"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet tjänsteorganisationer.
1. Samskapande för värdegenerering : En kvalitativ studie om kundinvolvering vid digitala transformationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingens accelererande hastighet i samhället har förändrat hur människor lever sina liv. Kunders krav och förväntningar har förnyats vilket har förändrat tjänsters natur och hur organisationer och kunder interagerar med varandra. LÄS MER
2. Tjänsteorienterat ledarskap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Offentlig sektor har varit föremål för en rad olika förändringar de senaste decennierna. Intågandet av New Public Management ämnade medföra kostnadseffektiv användning av ekonomiska resurser och ökat kundfokus. Med detta följde ett rationellt ledarskap där styrning och mätbara mål förespråkades. LÄS MER
3. Regelstyrning mot penningtvätt : En fallstudie om Nordea Rådgivning Kalmar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Penningtvätt är ett stort problem i dagens samhälle och ett problem som den finansiella sektorn jobbar med dagligen. Inriktningen på vår studie är att undersöka hur bankanställda uppfattar att de blir styrda av regler i det förebyggande arbetet mot penningtvätt. LÄS MER
4. Att göra Lean till en organisations DNA - En studie av två svenska tjänsteverksamheters Lean-implementering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Lean implementeras idag i allt större utsträckning inom tjänstesektorn vilket ökat efterfrågan på kunskap i detta sammahang. Inom forskningen efterfrågas det hur tjänsteföretag i verkligheten använder sig av Lean, hur de går tillväga och vilka effekter det medför. LÄS MER
5. Från Lean production till Lean service : En undersökning om tillämpbarheten av Leans principer från tillverkningssektorn till tjänstesektorn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva och skapa förståelse för hur tjänsteföretag tillämpar några av Leans principer som egentligen har sitt ursprung i tillverkningssektorn, främst med avseende på principerna eliminering av slöseri samt ständiga förbättringar. Metod: Studien antar ett hermeneutiskt perspektiv, där en kvalitativ ansats och abduktion är grundläggande för studien. LÄS MER