Sökning: "tjänsteprocesser"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet tjänsteprocesser.
1. Effektivisering inom tjänstesektorn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : Studien har utförts på ett företag för att öka förståelsen för hur kartläggning av tjänsteprocesser och förbättringsarbete inom det området går till. Det har identifierats sex olika problem i form av otydlig planering, mycket ställtider, överarbete, dålig struktur i projektarkiv och brist på förbättringsarbete som leder till att processen står still i utvecklingen. LÄS MER
2. Förhöjt kundvärde i tjänsteprocesser : En studie av Scania Finans AB ur ett leanperspektiv
Master-uppsats, Kvalitetsteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : Leanproduction börjar i allt större utsträckning appliceras inom olika verksamheter. Filosofins fokus på kundvärde samt dess skapade av effektiva och felförebyggande processer lockar mängder av aktörer inom olika sektorer av marknaden. LÄS MER
3. Tillverkande företags tolkning av Lean på kontoret : En kvalitativ studie om hur synen på processer speglas i förbättringsarbetet
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Ett av de idag mest populära processbaserade sätten att utveckla verksamheter är förbättringsarbete baserat på Lean. Konceptet har sitt ursprung inom bilindustrin och har gett avsevärda förbättringar av prestanda och produktivitet inom tillverkningsindustrin. LÄS MER
4. Kan du inte ge mig ett arbete? - En undersökning om den nya individanpassade tjänsten jobbcoaching.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Den relativt nya tjänsten jobbcoachning har blivit ett hett och omdiskuterat ämne i dagens samhälle. Förr i tiden användes ordet ’coach’ som en metafor för att transportera en person till en bättre plats. I dag kan därför en jobbcoach ses som någon som transporterar en person till ett nytt arbete. LÄS MER
5. Produktutveckling i tjänsteföretag : En studie av hur bröllopsplaneringsföretag utvecklar nya tjänster
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den här studien handlar om produktutveckling i tjänsteföretag där det övergripande syftet är att analysera samt beskriva hur tjänsteutvecklingen sker i bröllopskoordineringsföretag. Andra aspekter som ingår inom ramen för denna studie är att kartlägga vad som utvecklas i denna bransch, i vilken utsträckning som företagen bedriver tjänsteutveckling samt av vilken anledning. LÄS MER