Sökning: "tjänster lojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden tjänster lojalitet.
1. Förtroende och lojalitet bland svenska privatbankkunder, en kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa en större förståelse för privatkunders förtroende och lojalitet till banker och att kartlägga sambandet mellan dessa begrepp. En fördjupning av begreppen förtroende och lojalitet genomförs. Studien kommer att använda en kvantitativ forskningsmetod med digitala enkäter delade på sociala medier. LÄS MER
2. Sjuknärvaro vid hemarbete : En kvalitativ studie om arbetstagares upplevelse av sjuknärvaro vid hemarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : I och med de restriktioner som Covid-19-pandemin medförde blev hemarbete ett nytt arbetssätt för många arbetstagare i Sverige. Forskning som vi tagit del av beskriver att sjukfrånvaro i organisationer minskar samtidigt som mörkertalet gällande sjuknärvaro är stort, vilket skapade intresset för denna studie. LÄS MER
3. Churnprediktion baserat på kundens första köp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Många företag drabbas regelbundet av churn, ett tillstånd som innebär att existerande kunder slutar handla hos företaget eller använda företagets tjänster för att istället vända sig till konkurrenter. För att säkerställa lojalitet bland kunderna behöver företag därför etablera metoder för att tidigt vinna kundens tillit. LÄS MER
4. E-Lojalitet på den svenska OTT-marknaden : En kvantitativ studie om faktorer bakom OTT-konsumentens e-lojalitet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under det senaste decenniet har utvecklingen ökat drastiskt av streaming av filmer, serier, dokumentärer och sport. Utvecklingen har medfört att nya over-the-top (OTT) företag har inträtt marknaden. Några av världens största underhållnings- och telekomföretag har under de senaste åren satsat på denna typ av plattform. LÄS MER
5. Skapandet av kundrelationer genom digitaliseringen : Med inriktning på redovisnings- och revisionsbranschen
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Kunder har historiskt kunnat besöka företag för att interagera och tillämpa tjänster. Idag sker en stor del av den kontakten digitalt vilket skapar nya möjligheter och begränsningar för företagen vid skapandet av kundrelationer (FAR 2016). LÄS MER