Sökning: "tjänster marknadsföring bank"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden tjänster marknadsföring bank.

  1. 1. Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hans-Magnus Malmström; Rebecka Rydberg; [2014]
    Nyckelord :Positioning; service; brand; differentiation; brand equity; brand image; Positionering; service; varumärke; differentiering; brand equity; brand image;

    Sammanfattning : Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. LÄS MER

  2. 2. En banks arbetssätt för nöjdare kunder – En fallstudie av Handelsbanken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrick Winther Lundquist; Ljupco Karafiloski; Admir Cato; [2010]
    Nyckelord :Bank; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Organisationskultur; Organisationsfilosofi; Företagsidentitet; Marknadsföring; SKI; Handelsbanken.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling har medfört att dagens kunder vill ha det som är enklare, snabbare och tryggare. Som kund på en bank vill man kunna göra sina bankärande vart man än befinner sig. Internetbanktjänster blir allt vanligare men bankkontoren finns fortfarande kvar. LÄS MER

  3. 3. Managing Customer Loyalty through Direct Marketing : A Case Study of the Relationship between Länsförsäkringar Kalmar Län And Their Beneficiary Customers

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Angelica Andersson; Petter Cederbrink; Magnus Lövsund; [2009]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Direct Marketing; Relationship Marketing; CRM; Kundlojalitet; Direkt marknadsföring; Relationsmarknadsföring; CRM;

    Sammanfattning : Background: LF is active in three markets: Property & casualty insurance, pension and banking. The main objective for such a strategy is to differentiate by offering all the services to the customer who can enjoy the benefits of having their whole personal economy at one place. LÄS MER

  4. 4. Hur tillgänglig ska bankerna vara? : - En studie av små- och medelstora företag i Västerås

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anna Burström; Zainab Al Fakhri; [2009]
    Nyckelord :Relationships; Bank; Corporate customer; Availability; CRM relations; Marketing; Banking services; Relationer; Bank; Företagskunder; Tillgänglighet; CRM; Marknadsföring; Banktjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka när och på vilket sätt små- och medelstora företag i Västerås vill sköta sina bankärenden samt att undersöka vilken betydelse bankens tillgänglighet har för dessa. Problemfrågor: Vilken betydelse har tillgängligheten för bankens företagskunder? När och på vilket sätt vill företagskunderna sköta sina bankärenden? Tillvägagångssätt: Utifrån en djupdykning bland sekundärdata kring relationer till banken utformades en enkät utifrån den teori som ansågs relevant för utredningen. LÄS MER

  5. 5. Interaktionsprocessen mellan fastighetsmäklare och bank : en observationsstudie av relationen mellan Svensk Fastighetsförmedling och Nordea

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Engman; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva interaktionsprocessen mellan företagen Svensk Fastighetsförmedling och Nordea. Detta har undersökts i en observationsstudie av interaktionen mellan fastighetsmäklare och bank i samband med en bostadsförsäljning mellan två privatpersoner. LÄS MER