Sökning: "tjänster resebranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden tjänster resebranschen.

  1. 1. Virtual- och augmented reality inom turism : En studie om tillämpning av teknikerna innan och under en resa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Daniella Novakovic; Malin Sjögren; Josefine Carstens; [2018]
    Nyckelord :Tourism; virtual reality; augmented reality; implementation; tourist company; Turism; virtual reality; augmented reality; implementering; förstärkt verklighet; turistföretag;

    Sammanfattning : VR (Virtual Reality) är en datorsimulerad virtuell verklighet där användaren omsluts med ljud och bild och naturlagarna sätts ur spel. Användaren kan själv anpassa verkligheten efter egna behov och önskemål. Till skillnad från VR betraktas AR som ett visuellt system som förstärker vår verklighet med information och grafik. LÄS MER

  2. 2. Generation Y- en hållbar generation?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Daniel Arvidsson; Martin Nielsen; Sandra Ottosson; [2009]
    Nyckelord :csr; csr branding; generation y; tjänstekvalité; tjänsteprocess; researrangörer; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) har under senare år fått stor uppmärksamhet i media och i företags strategier. Detta faktum innebär att kunder i olika grad allt mer kommer i kontakt med företags samhällsengagemang, inte minst inom resebranschen. LÄS MER

  3. 3. Varför bokar vi resor via Internet? : En kvalitativ studie om self-service technology

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Susanna Bruhn; [2008]
    Nyckelord :SST; self-service technology; technology readiness;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras företagens self-service technology (SST) vilket innebär att kunderna själva får utföra sina tjänster med hjälp av företagens SST. Genom att låta kunderna göra detta kan företagen exempelvis spara pengar på att omorganisera personal eller rent av minska arbetsstyrkan eftersom mindre kunder kommer att kräva hjälp av personalen. LÄS MER

  4. 4. E-handel inom reseindustrin : En granskning av Internetresebyråers arbete med kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Lundbom; Moa Sjöberg; [2007]
    Nyckelord :Relationer; E-handel; Internetresebyråer;

    Sammanfattning : Internet är idag en väletablerad kanal för såväl varor som tjänster och denna typ av försäljning ökar hela tiden i popularitet. Anledningarna att människor handlar via Internet istället för i vanliga butiker är att det är billigare samt att det går snabbt och enkelt att jämföra olika återförsäljares priser. LÄS MER

  5. 5. Värdeskapande på den virtuella marknaden - En studie av jämförelsesidor för resor

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ann-Louise Lindberg; Cecilia Marcussen; [2007]
    Nyckelord :Internetmarknadsföring; marknadsföring; e-handel; värdeskapande; affärsmodell; jämförelsesida; prisjämförelse; turistbranschen; turismbranschen; reseföretag; resor; resebranschen;

    Sammanfattning : Uppsatsen har skrivits i en tid då allt fler företag lägger sin verksamhet på Internet. Resebranschen ligger framförallt långt fram när det gäller Internet och är klart störst på e-handel då den står för 30 procent av den totala e-handeln i Europa. LÄS MER