Sökning: "tjänsteupplevelse"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet tjänsteupplevelse.

  1. 1. KOMMUNIKATIONSSUPPORTEN En analys av användarupplevelse och intern tjänstekvalitet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Klara Persdotter; [2017-11-28]
    Nyckelord :Interntjänst; tjänstekvalitet; tjänsteupplevelse; användarupplevelse; SERVQUAL;

    Sammanfattning : Koncernkontoret vid Västra Götalandsregionen startade våren 2016 intern-tjänsten kommunikationssupporten i syfte att stödja medarbetare med kommunikationsrelaterade arbetsuppgifter. Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur användarna upplever tjänstekvaliteten, samt föreslå hur tjänsten skulle kunna förbättras. LÄS MER

  2. 2. En bokhandel i förändring : En studie av utvecklingen inom bokbranschen med fokus på sensoriska stimuli och stödtjänster

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Hedberg; Ellinor Tagesson; [2016]
    Nyckelord :Servicescape; retail; support services; bookstore; development; multi-sensory; sensory marketing; expansion of activities; Servicelandskap; detaljhandel; stödtjänster; bokhandel; utveckling; multisensorik; sinnesmarknadsföring; breddning av verksamhet;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken utveckling av Akademibokhandelns fysiska butiker kan förstärka konkurrenskraften? Syfte: Uppsatsens syfte är att utreda och analysera vilka olika konkurrensmedel som kan ha relevans för Akademibokhandelns framtid, liksom möjlig utveckling av stödtjänster och potentiell breddning av verksamheten. Vidare är avsikten att klargöra hur tillämpning av sensoriska stimuli i Akademibokhandelns servicelandskap kan få betydelse för kunderna samt hur design och uppbyggnad av servicelandskapen kan stärka verksamheten. LÄS MER

  3. 3. Det nygamla varumärket : En fallstudie om en återlansering av ett tjänstevarumärke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Lisa Eklund; Hanna Wallman; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett tjänstevarumärke är uppbyggt av flera olika komponenter och det är inte bara tjänsten i sig som räknas till varumärket. Det är hur kunderna uppfattar vad företaget säger att de erbjuder, hur andra människor ser på varumärket, samt hur väl företaget tar sig an sitt tjänsteutförande som bidrar till kundernas syn och uppfattning om ett tjänstevarumärke. LÄS MER

  4. 4. Facebook-eran – hur kan företag använda sociala medier till affärsutvecklingoch för att personifiera kundens upplevelse av tjänster?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Edberg; [2010]
    Nyckelord :Social Media; Customers Experiences; Co-Creation; Business Development; Product Development; Co-Creation; Service Marketing; Brand; Word-of-mouth; Social Network.;

    Sammanfattning : Abstract The explosion of social networking through social media arose organically by three forces: people, technology and online economy. Today affect friends' recommendations purchasing decisions more than advertising. Customer impact is more effective in social media than the one-way promotional impact. LÄS MER