Sökning: "tjänsteutveckling för kunden"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden tjänsteutveckling för kunden.

  1. 1. Barninvolvering i socialtjänstenverksamhetsutveckling : En kvalitativ studie om barns delaktighet via Västermodellen

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Björn Wallin Salthammer; [2020]
    Nyckelord :Child involvement; children participation; social service; customer focus; customer orientation; service development; continuous improvements; Barninvolvering; barns delaktighet; socialtjänsten; sätt kunden i centrum; kundorientering; tjänsteutveckling; ständiga förbättringar.;

    Sammanfattning : The purpose of this case study is to understand how children participation cancontribute to the organizations development through the Västermodel. TheVästermodel is a tool which four municipalities use to involve children in purpose toachieve a development. LÄS MER

  2. 2. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Jonas Samuelsson; [2017]
    Nyckelord :ekonomi; generationsskifte; intervjuer; kommunikation; kvalitativ; relationer; relationsmarknadsföring; tjänstekvalitet; utvärdering; communication; economy; evaluation; generational; interview; relations; relationship marketing; service quality; qualitative;

    Sammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER

  3. 3. Innovativ tjänsteutveckling för fastighetsföretag : Metoder för att skapa nya tjänster som matchar interna och externa krav

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fanny Ardesjö Olsen-Lie; Frida Melin; [2014]
    Nyckelord :Service development process; new service development model; service mapping; service blueprint; axiomatic design; real estate companies.; Tjänsteutvecklingsprocess; ny tjänsteutvecklingsmodell; tjänstekartläggning; service blueprint; axiomatic design; fastighetsföretag.;

    Sammanfattning : Ur ett företagsekonomiskt perspektiv finns det ett stort intresse av att utveckla innovativa tjänster då forskning visar att det skapar hållbara konkurrensfördelar. Fastighetsföretag arbetar med tjänsteutveckling för att fylla sina fastigheter och arbetar tätt ihop med sina kunder där efterfrågan styr utvecklingsprocessen. LÄS MER

  4. 4. Kundinvolvering vid tjänsteutveckling

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Karin Larsson; Emma Edling; [2012]
    Nyckelord :service development; customer involvement; tjänsteutveckling; kundinvolvering;

    Sammanfattning : Nya tjänster hjälper företag att locka till sig nya kunder men också att behålla befintliga vilket har gjort tjänsteutveckling till en viktig konkurrensfaktor. Tjänster är en väsentlig del av många förstags erbjudanden, däremot finns det en avsaknad av forskning på området tjänsteutveckling i förhållande till den plats tjänster har på marknaden idag, vilket ligger till grund för att denna studie undersöker fenomenet tjänsteutveckling. LÄS MER

  5. 5. Thinking like a designer : Hur Design Thinking kan användas som strategiskt verktyg för affärsutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Micaela Wernberg Andersson; Nicolina Håkansson; [2010]
    Nyckelord :Design Thinking; Service Management; Service design; insurance sector; insurance; service process matrix; the knowledge funnel; service development; Design Thinking; Service Management; Service Design; försäkringsbranschen; försäkring; kunskapstratt; service process matrix; kunskapsbaserade företag; designtänkande företag; tjänstedesign; tjänsteutveckling; designmetodik;

    Sammanfattning : Design Thinking är ett spännande och fortfarande relativt outforskat område med rötter i Service Management. Med hjälp av designerns verktyg och metoder och en mångvetenskaplig grund med fokus på kundens behov kan Design Thinking bidra till att utveckla produkter och tjänster och genom detta öka lönsamheten för företag. LÄS MER