Sökning: "tjänsteutveckling"
Visar resultat 6 - 10 av 96 uppsatser innehållade ordet tjänsteutveckling.
6. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER
7. Improving Product - Service Development Processes in Traditional Manufacturing Firms : A Case Study of a Swedish Manufacturing Firm
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Manufacturing companies have begun developing Product Service Systems to provide customers with enhanced product-service offerings. Transitioning to a service-oriented development process allows companies to restructure risks, responsibilities, and costs normally associated with owning products. LÄS MER
8. För Älskade saker : Ett hållbart designkoncept för återbruk av begagnade produkter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This thesis project is based on the area of Technical Design with a focus on sustainable development and sustainable consumption. The purpose of the project is to develop a concept for a product or service that helps families with children to reduce their negative environmental impact without reducing the supply of the products they need. LÄS MER
9. Att kombinera service design och agila metoder i en tjänsteutvecklingsprocess : En kvalitativ fallstudie på SJ
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : På grund av teknikutvecklingen och digitaliseringens framfart möter dagens tjänsteföretag förändrade kundkrav och högre förväntningar. Exempelvis förväntar sig kunder personligt anpassade upplevelser och tjänster och produkter ska ha mer specifika egenskaper, certifieringar och vara hållbara. LÄS MER
10. Invånares syn på användarmedverkan vid digital tjänsteutveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Den här rapporten är en undersökning av invånares syn på användarmedverkan och hur de skulle kunna tänka sig att medverka vid utvecklingen av digitala tjänster från offentliga myndigheter. Forskning har tidigare utförts i Sverige och den tyder på att vissa tillvägagångssätt inom användarmedverkan passar invånare bättre än andra. LÄS MER