Sökning: "tjänstelogik"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet tjänstelogik.

  1. 1. Att Involvera Flera : En studie av konsumenters deltagande och värdeskapande i marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Flodin; Anders Sarkissian; [2014]
    Nyckelord :S-D logic; Co-creation; Resource integration; Konsumentdeltagande; Samskapande; Marknadskommnunikation; Resursintegrering;

    Sammanfattning : Studien tog avstamp i det senaste decenniets utveckling inom marknadsteori med avseende på samvärdeskapande, tjänstelogik och konsumenters resursintegrering. Efter att ha läst forskningsartiklar och inlägg i media om ett skifte i synen på konsumenters allt viktigare roll ville vi närmare studera hur den tar sig uttryck inom marknadskommunikation. LÄS MER

  2. 2. Varumärket till er tjänst : Varumärkets roll i den värdeskapande processen utifrån ett tjänstelogiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Callermo; Anna-Clara Zell; [2013]
    Nyckelord :Hollister Co.; marknadsföring; tjänstelogik; varumärke och värdeskapande.;

    Sammanfattning : Enligt det tjänstelogiska synsättet blir upplevelsen kring ett köp allt viktigare. Samtidigt är varumärket en viktig resurs i marknadsföringsteori idag. Det saknas dock ett tydligt resonemang för hur varumärket passar in i interaktionen mellan företag och konsument. LÄS MER