Sökning: "tjänstelogik"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet tjänstelogik.
1. Att Involvera Flera : En studie av konsumenters deltagande och värdeskapande i marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien tog avstamp i det senaste decenniets utveckling inom marknadsteori med avseende på samvärdeskapande, tjänstelogik och konsumenters resursintegrering. Efter att ha läst forskningsartiklar och inlägg i media om ett skifte i synen på konsumenters allt viktigare roll ville vi närmare studera hur den tar sig uttryck inom marknadskommunikation. LÄS MER
2. Varumärket till er tjänst : Varumärkets roll i den värdeskapande processen utifrån ett tjänstelogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Enligt det tjänstelogiska synsättet blir upplevelsen kring ett köp allt viktigare. Samtidigt är varumärket en viktig resurs i marknadsföringsteori idag. Det saknas dock ett tydligt resonemang för hur varumärket passar in i interaktionen mellan företag och konsument. LÄS MER