Sökning: "tjejer som säljer sig"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden tjejer som säljer sig.
1. iDeal på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av iDeal of Swedens kommunikation med sina följare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår studie var att se hur iDeal of Sweden kommunicerar med sin målgrupp genom de bilder och texter de publicerar på sitt Instagramkonto. Vi såg ett problem med att företag konstruerar en viss bild av verkligheten som kan komma att påverka unga tjejer. LÄS MER
2. Starta eget företag : Garage: från idé till verklighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Att genomföra en affärsidé i praktiken, det är i korthet vad denna uppsats avhandlar. Syftet är att undersöka processen med att starta upp ett mindre företag från grunden. Från vision till förverkligande. Det finns många aspekter att ta i beaktande innan man går från idé fas till verklighet. LÄS MER
3. HUR FÅR FÖRETAG EN FRAMGÅNGSSAGA? : EN UNDERSÖKNING OM HUR PAULA MYO NÅR UT TILL SINA KUNDER
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det är viktigt som företag att kunna sända sitt budskap till kunden, samt att förmedla sin affärsidé för att locka till köp. Det finns många produkter konsumenterna står och väljer mellan, men begränsas av sitt kapital så produkterna måste vara unika för att lyckas slå sig fram på marknaden. LÄS MER
4. Tjejer gillar smink och killar gillar fotboll : En studie om omslagen på kvinnliga och manliga livsstilsmagasin
M1-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier; MittuniversitetetSammanfattning : SammanfattningTrots att magasin utgör en stor del av mediesystemet har det inte gjorts så mycket forskning på det området. Den forskning som finns handlar främst om magasinens innehåll. Vi har i stället undersökt omslaget eftersom det är det som i första hand säljer magasinet. LÄS MER
5. The Black Dahlia
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Svenskorna är kända världen över för att vara både modemedvetna och trendkänsliga. Vi läser trendtidningar, modebloggar, och älskar att shoppa. Åren efter gymnasiet kanske vi läser vidare eller skaffar oss ett jobb utan kvalifikationskrav. Detta gör att vi föredrar att handla våra modeplagg så billigt som möjligt. LÄS MER