Sökning: "tjejer umgås de i grupp"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden tjejer umgås de i grupp.

  1. 1. In Search of a Room of Their Own

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Elsa Jannborg; [2015]
    Nyckelord :Fittja; Youth Centre; Girls Night; participant observation; fiction; Virginia Woolf; Marcel Proust; Girls; Women;

    Sammanfattning : This diploma thesis in architecture is a book composed of a combination of embedded anthropological documentation and creative fiction, written with help from Virginia Woolf and Marcel Proust. It is a story built up, fragment by fragment, that describesregular visits to the Girls Night events at a Youth Centre in Fittja, in Northern Botkyrka, south of Stockholm, where the author went to meet and spend time with a group of local girls on Thursday evenings in the Spring of 2015. LÄS MER

  2. 2. Tjejgrupp - systerskap eller tjejsnack?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linn Andersson Franek; Clara Arcos Silva; [2013]
    Nyckelord :Feminism; Genus; Könsdifferentiering; Separatism; Tjejgrupper;

    Sammanfattning : Studien baseras på kvalitativa intervjuer som utförts vid tre olika organisationer i en större stad i Skåne. De fem informanterna som deltagit i studien är samtliga aktiva tjejgruppsledare vid sina verksamheter. Syftet har varit att undersöka hur arbetet i tjejgrupper bedrivs samt varför behovet av tjejgrupper finns ur ledarnas perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Lost in consumption? En antologi om konsumtion och identitetsskapande

    L2-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Henrik Alsander; Ida Dalberg; Karin Karlsson; Paulina Boija; [2005]
    Nyckelord :Interdisciplinary studies; Konsumtion; identitetsskapande; TVÄRVETENSKAP;

    Sammanfattning : Konsumtion kan vara allt från ditt köp av tuggummi, ett par nya skor, en gammal päls från 70-talet, en resa till Indien, till en kebabrulle nere på hörnet. Samtidigt innebär detta att du betalar för smaker, utseende, åsikter, upplevelser, känslor och kulturer. Detta är att leva i ett konsumtionssamhälle. LÄS MER