Sökning: "to speak up"
Visar resultat 1 - 5 av 211 uppsatser innehållade orden to speak up.
1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER
2. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER
3. "Ibland kan ju blickarna säga en del" : En kvalitativ studie om amning i offentlig miljö
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Previous research has shown that breastfeeding in public environment is not completely accepted, neither in Sweden nor internationally. Therefore, women feel restricted. Research indicates that the female body is sexualized and the woman is seen as an object. LÄS MER
4. ”Kampen om barnfotboll” : En retorikanalys av barnfotbolldebatten i tävlings- och selekteringsfrågor.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The purpose of this essay is to provide an overview of the children's football debate in the Swedish press. The study focuses on highlighting who gets to speak, which means of persuasion are used in the debate and whether there have been changes over time. LÄS MER
5. Fresh and Fit : En kvantitativ innehållsanalys om kreatörers val och dess kommentarsfält
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This is a quantitative content analysis that dives deep into the Fresh and Fit podcast channel on YouTube. The study uses the framing theory and the gender theory. We wonder why other creators choose some of the video material from the channel Fresh and Fit podcast and make it their “best of” edition. LÄS MER