Sökning: "to strengthening a brand"
Visar resultat 16 - 20 av 111 uppsatser innehållade orden to strengthening a brand.
16. The use of marketing within Swedish football : A qualitative and comparative study between clubs in Allsvenskan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Over the years, football clubs have been transformed into companies that need a well-thought-out marketing plan. The most appropriate marketing strategies are implemented to achieve success in a market that has undergone a digital and global transformation. There are constantly new ways for businesses to market themselves. LÄS MER
17. Holistic view of brand equity and sustainability activities : A qualitative study in the transport sector
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose - The purpose of the study is to explore how sustainability activities are perceived as a part of a company’s brand equity and brand reputation in a B2B context within the transport sector. This is studied from the perspectives of the supplier as well as of its customers. LÄS MER
18. Country of origin och dess påverkan på brand equity : En kvantitativ studie ur konsumentens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Ett starkt brand equity är essentiellt för ett varumärkes framgång. Att inkludera varumärkens country-of-origin i marknadsföringsstrategier har blivit ett sätt att stärka konsumentens uppfattning av varumärket. Forskning visar dessutom på att country-of-origin påverkar äldre konsumenter mer än yngre konsumenter. LÄS MER
19. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER
20. Estrid : att bygga ett varumärke på feministiska budskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Inom marknadskommunikation har det genom åren blivit allt viktigare för företag att engagera sig i sociala frågor i syfte att bygga upp sitt varumärke (Dahlén, Lange & Rosengren2017). Genom samhällsutvecklingen har synen på könsstereotyper och ideal förändrats vilket har bidragit till att feministiska budskap inom reklam har tagit en väsentlig roll. LÄS MER