Sökning: "to strengthening a brand"

Visar resultat 21 - 25 av 111 uppsatser innehållade orden to strengthening a brand.

  1. 21. Wine, climate, and institutions : exploring the role of endogenous institutional change on climate resilience with agent-based modelling

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Matteo Bruno Ricozzi; [2021]
    Nyckelord :adaptation; agent-based; change; climate change; cooperatives; endogenous; geographical indications; institutions; modelling; resilience; viticulture;

    Sammanfattning : The literature highlights how climate change might challenge the definitions of wine geographical indications (GIs) in Europe. The central issue addressed in this thesis is whether European GI viticultural systems could tackle climate change via initiating adaptive institutional change processes to relax the constraints imposed by GI production standards. LÄS MER

  2. 22. Svenska Damhockeyligan - Spelarnas varumärkesimage : En kvantitativ enkätstudie om spelarnas varumärkesimage i SDHL

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Filip Granath; Victor Granfeldt; [2021]
    Nyckelord :brand image; women s sports; SDHL; individual players; supporters; varumärkesimage; damidrott; SDHL; enskilda spelare; supportrar;

    Sammanfattning : I Sverige har damidrotten ur ett historiskt perspektiv ständigt legat efter herrarna, både ekonomiskt och organisatoriskt. Inom damidrotten är det främst individuella idrottare som på senare tid har närmat sig herrarna på kommersiell och professionell nivå. LÄS MER

  3. 23. Artist och Influencer? : En kvalitativ studie om artister och deras möjlighet att implementera influencer marketing i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julhia Sahlander; Lovisa Samuelsson; [2021]
    Nyckelord :Artist; Musikbranschen; Influencer; Influencer marketing; Samarbeten; Personligt varumärke; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Research shows that influencer marketing is an effective way to market on social media. Scientists argue that consumers rely on influencers to help them decide on their purchases and guide them through the whole process. In a world where everyone can become an artist, it can be a struggle to stand out among the crowd. LÄS MER

  4. 24. Brandsäkerhet ur hemtjänstens perspektiv : En enkätstudie med Sveriges hemtjänster

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Byggkonstruktion och brand

    Författare :Petter Hansson; [2021]
    Nyckelord :Fire saftey for elderly; home service; individually adapted fire saftey; Brandskydd för äldre; hemtjänst; individanpassat brandskydd;

    Sammanfattning : 9 av 10 bränder där personer omkommer inträffar i bostäder, där. Personer i åldersgruppen 80 år eller äldre är överrepresenterade. Visionen för den svenska nationella strategin för att stärka brandskyddet för individen är att “ingen ska omkomma eller skadas allvarligt till följd av brand”. LÄS MER

  5. 25. Black Friday, We're Not Buying It Anymore. A quantitative study about the effects on brand equity from participating or not participating in Black Friday, with CSR engagements acting as a moderator.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Viola Eidmén; Olivia Törner; [2021]
    Nyckelord :Black Friday; Price Promotion; CSR; Sustainability; Brand Equity;

    Sammanfattning : Black Friday is the global promotion event that year by year outperforms itself in sales. However, there has been a recent increase in criticism and counter-movements against Black Friday, both from consumers and retailers. LÄS MER