Sökning: "to strengthening a brand"
Visar resultat 6 - 10 av 111 uppsatser innehållade orden to strengthening a brand.
6. Potentiella tillsatsmaterial i betong : En studie om hur tryckhållfastheten före och efter brand skiljer sig mellan befintliga och potentiella recept
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Betongbranschen i Sverige står för ungefär 8 % av byggsektorns koldioxidutsläpp. Av dessa cirka 1,7 miljoner ton CO2e per år beror ungefär 90 % av utsläppen på cementtillverkningen. För att användandet av betong i framtiden ska vara lika omfattande som i dagsläget behöver koldioxidutsläppen reduceras. LÄS MER
7. Motiv bakom spårvägssatsningen i Lund
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie har undersökt spårvägsprojektet i Lund utifrån fokuset platsmarknadsföring, tillgänglighet, tillväxt och hållbar utveckling. Den har även fokuserat på motiven bakom spårvägen. Studien gör detta genom en kvalitativ forskningsmetod, där en textanalys har utförts av Lunds kommuns planeringsdokument. LÄS MER
8. Humans as enablers of digital transformation of retailers: The design system SKAPA and its users as capabilities for IKEAs digital transformation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis aims to explore how a design system can serve as a resource for digital transformation within the retail industry, by drawing from the dynamic capabilities approach and the digital maturity framework by Pinto et al. (2023). LÄS MER
9. Den nya platsbanken - Instagram? : En kvalitativ innehållsanalys av Polisen i Värmland & Räddningstjänsten i Karlstads regions användning av Instagram i Employer Branding syfte
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : En kvalitativ fallstudie genomfördes genom en innehållsanalys av två myndigheter i Värmland. Syftet var att undersöka hur två svenska myndigheter på regional nivå använder sig av Instagram med avsikt att stärka deras arbetsgivarvarumärke för att kunna locka ny arbetskraft. LÄS MER
10. Borde vi förlåta Margaux Dietz? En kvalitativ analys av Margaux Dietz kriskommunikation efter den kritiserade videon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Befintlig forskning om kriskommunikation utgår vanligtvis från ett organisatoriskt perspektiv, denna studie fokuserar istället på personliga varumärken. Tack vare influencer marketings framväxt har personliga varumärken fått en allt större betydelse inom marknadsföring idag. LÄS MER