Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. For a better day : A study on the environmental motives of Swedish micro, small- and medium-sized fashion companies
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The fashion industry has been extensively regarded as one of the most environmentally harmful industries. There is an increasing market for fast fashion and short lifespan, resulting in the fact that environmental impact is a growing concern. Micro, small- and medium-sized enterprises currently stand for 70% of the global pollution. LÄS MER
2. Hur styrs en region i syfte att uppnå hållbarhet? : En fallstudie av Region Värmland
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Hållbarhet är ett begrepp som fått ökad betydelse i samhället på senare tid, då det finns krav på att aktörer ska ta sitt samhällsansvar. Därmed har intresset ökat för hur arbetet kring hållbarhet ska genomföras. LÄS MER
3. Redovisning av osäkerhet och risk vid fastighetsvärdering
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Real estates are valued all the time in order to give buyers, sellers, lenders, and investors decision support for various situations. The property sector is the Swedish banks' biggest borrowers and properties are often used as collaterals against loans. That is why it is so important that the valuation of properties is done correctly. LÄS MER
4. Kulturens betydelse vid implementering av Lean-modellen
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Textstorlekens påverkan
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Purpose;the purpose of this study is to investigate whether a product ad observer's purchase intention, perception of product quality, brand image perception and price perception is affected depending on the size of the text that was used in the ad to communicate the product price.Methodology;the study was conducted using a quantitative method through a survey. LÄS MER