Sökning: "toddlare"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade ordet toddlare.

  1. 21. Toddlares sociala samspel i den fria leken : En observationsstudie om hur toddlare socialt samspelar i den fria leken på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Österman Ellinore; Emelie Eriksson; [2016]
    Nyckelord :samspel toddlare tillträdesstrategier kamratkultur;

    Sammanfattning : Denna forskningsstudie bygger på observationer av toddlares fria lek på förskolan. Vi skulle vilja börja med att tacka vår handledare som stöttat och visat sitt engagemang hela vägen med vårt studiearbete. Vi vill även tacka studiens deltagare som ville medverkade i vår empiriska studie, utan er så hade inte studien varit genomförbar. LÄS MER

  2. 22. Toddlare i matematikens värld

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Louise Hansson; Patricia Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Fenomenografi; Learning study; Lek; Lärande; Matematik; Matematisera; Småbarn; Variationsteori;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur små barn, i åldrarna 1-3 år, utövar matematik i den fria leken. Även pedagogers generella uppfattningar kring matematik kommer att undersöktes. LÄS MER

  3. 23. Det icke-verbala barnet i mötet med naturen : En kvalitativ studie om pedagogernas kommunikation och interaktion med de yngsta barnen i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Linnéa Bäckström; [2016]
    Nyckelord :biologi; kroppsspråk; samspel; toddlare; interaktion; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur pedagoger ser på naturen som lärandemiljö, samt hur de samspelar, interagerar och kommunicerar med de yngsta barnen i mötet med naturen. Vidare är syftet att ta reda på vilka kommunikationsformer pedagogerna använder för att skapa ett meningsfullt lärtillfälle tillsammans med de icke-verbala barnen i förskolan. LÄS MER

  4. 24. Pedagogers förhållningssätt till toddlarens meningsskapande av teknik i vardagen : En kvalitativ studie i hur pedagogerna resonerar kring teknik i förskolan hos de allra yngsta.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Irina Mikkola; [2015]
    Nyckelord :Toddlare; förskollärare; teknik; förskola; läroplan;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare arbetar kring teknik med förskolans yngsta. Utgångspunkten i undersökning kommer att vara på förskollärarens resonemang, erfarenheter och kunskaper i arbetet med ämnet hos toddlare. LÄS MER

  5. 25. Toddlare och demokratiarbete : om inflytande och delaktighet hos förskolans yngsta

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Pauline Engström; [2015]
    Nyckelord :toddlers; preschool; influence; care; interculturality; toddlare; förskola; inflytande; omsorg; interkulturalitet;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to find out how young children are allowed to influence and affect their daily lives in preschools, as well as teachers’ views on the latter. My interest in this topic is born out of my experience of working with both younger and older preschool children. LÄS MER