Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Specialpedagogers uppdrag i förskolansgrupper med de yngre barnen (1-3år)
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. “Det gäller att vi verkligen tänker oss för” : En kritisk diskursanalys av förskollärares tal om användandet av digitala verktyg med yngre barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Sedan implementeringen av digitala verktyg i läroplanen har en polarisering uppstått kring användandet av digitala verktyg med yngre barn där forskning visar både positiva och negativa aspekter. Massmedia lyfter fram att det råder delade åsikter kring användandet av digitala verktyg bland förskollärare. LÄS MER
3. Lekfull matematik : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar kring matematik integrerat med lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur förskollärare uppfattar att matematik kan integreras med lek samt hur de planerar och genomför detta arbete. Studien utgår från variationsteorin där de centrala begrepp som lyfts är lärandeobjekt, kritiska aspekter och variationsmönster. LÄS MER
4. Matematik med kroppen som verktyg : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter av matematik och arbete med matematiska begrepp med de yngsta barnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to focus on toddlers' mathematical learning by capturing preschool teachers' different thoughts about it and how they work. The study aims to shed light on preschool teachers' thoughts about and work with mathematical concepts in teaching with the toddlers. LÄS MER
5. Swedish toddlers' learning English through digital tablets : From a parental perspective
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study aims to explore the attitudes and practices of Swedish parents regarding the use of digital tablets for their toddlers' English language acquisition. The study focuses on the perceptions of parents regarding the role of tablets in supporting or hindering the development of English language skills in English language learners during early childhood. LÄS MER