Sökning: "tone of voice"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden tone of voice.

  1. 1. The voice of unheard : Chai Khana and the importance of independent media in encouraging diversity and inclusion

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Leyla Abdullayeva; [2023]
    Nyckelord :Social imaginary; Cultural citizenship; Independent media; Participatory media; Media; Communication; Diversity; Inclusion; Gender in South Caucasus; Queer communities in South Caucasus; Media in South Caucasus; Social change; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : “The voice of unheard: Chai Khana and the importance of independent media in encouraging diversity and inclusion” is a master thesis focusing on the case study of Chai Khana, an independent media platform located in the South Caucasus and covering the gender-related stories from the region, and how it represents the voices of gender oppression and marginalisation. Through adopting a methods triangulation approach including the interviews, and textual and visual analysis, the collected data presented interconnectedness of independent media practices, diversity and inclusion, social imaginary and cultural citizenship. LÄS MER

  2. 2. Gender Bias in Machine Learning : The Effect of Using Female Versus Male Audio When Classifying Emotions in Speech Using Machine Learning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julia Adler; Klara Folke; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : To avoid discrimination between the genders and to improve the performance of machine learning, it is important to evaluate how different test data can impact how accurate machine learning models can be. This study investigates if the distribution between women and men in the training data affects how accurately different machine learning models can classify emotions used in the speaker’s tone of voice. LÄS MER

  3. 3. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sofia Zangrande; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer whitelisting; dark posts; social media marketing; influencers; consumer perception; message trustworthiness; millennials; gen-z; gen-x; influencer; marknadsföring; sociala medier; konsumenternas uppfattning; meddelandets trovärdighet;

    Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER

  4. 4. Anhörigas upplevelser av akutsjukvården i samband med en familjemedlems plötsliga dödsfall : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Maj Udikas; Ulrik Ording; [2023]
    Nyckelord :Emergency department; Sudden death; Relatives; Communication; Bereavement; Akutsjukvård; Plötsligt dödsfall; Anhöriga; Kommunikation; Förlust;

    Sammanfattning : Bakgrund: ​Akutsjukvården innebär speciella förutsättningar där hastiga beslut tas och medicinska prioriteringar måste göras. En familjemedlems plötsliga dödsfall kan få allvarliga konsekvenser för de anhöriga och de behöver rätt stöd i det akuta skeendet. LÄS MER

  5. 5. Hur chefer i en statlig myndighet arbetat under distansarbete i en digital miljö : en oförutsedd påtvingad förändring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Philip Ahnstrand; Kevin Järnström; [2022]
    Nyckelord :Digital environment; communication; telework; Digital miljö; kommunikation; distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Världen drabbades 2020 av en pandemi vilket medförde många restriktioner i Sverige som ledde till att flera företag tvingades flytta sin affärsverksamhet från den fysiska arbetsplatsen till en digital. I distansarbetet försvåras möjligheten till kommunikation och det har framkommit att det finns ett stort behov av en fungerande kommunikation mellan chefer och anställda i den digitala miljön. LÄS MER