Sökning: "totalt värdeerbjudande"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden totalt värdeerbjudande.

  1. 1. Co-creating value: A service provider and customer perspective : A case study of cyber security services in the electric utility sector

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mathilda Berg; Olivia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Value co-creation; Value proposition; Service procurement; Cyber security services;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to investigate the challenges faced by service providers in developing value propositions for cyber security services, as well as the challenges encountered by customers when purchasing these services. Thereby, bridging the gap regarding value proposition development for cyber security services in a business-to-business context. LÄS MER

  2. 2. An Industrial Perspective on Ultrapure Water Production for Electrolysis : A techno-economic assessment of membrane distillation for electrolysis - synergies, performance, costs, and value propositions

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Hampus Mässgård; Arvid Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sustainable development is one of the most important issues in todays’ industrial sector, and several markets are now looking for alternatives to fossil fuels. One of these solutions is hydrogen; a clean, easily combustible gas which can be used as fuel in several industrial processes, such as steel production and power generation. LÄS MER

  3. 3. Hållbart Kundvärde : En Fallstudie Inom Transportsektorn

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Niklas Johansson; Erik Reuterhäll; [2021]
    Nyckelord :Hållbart värdeerbjudande; Hållbart erbjudande; Grönt varumärke; Social License to Operate; Transportsektorn; Tung industri;

    Sammanfattning : Transportsektorn står för en markant andel av världens koldioxidutsläpp samt att sektorn tillför risker i trafiken. För att adressera dessa problem har hållbarhet blivit allt viktigare inom sektorn. LÄS MER

  4. 4. Att likna eller att våga skilja ut sig från konkurrenterna

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Larsson Elin; David Wiklander; [2013]
    Nyckelord :Positionering; arkitektbranschen; totalt värdeerbjudande; klientlojalitet; Tengbomgruppen AB;

    Sammanfattning : Titel: ”Att likna eller att våga skilja ut sig från konkurrenterna” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Elin Larsson & David Wiklander Handledare: Per-Arne Wickström Datum: Augusti 2013 Syfte: Syftet är att kvalitativt undersöka likformigheten hos Sveriges största arkitektföretag, exemplifierat genom Tengbomgruppens totala värdeerbjudande. Metod: Studien är en fallstudie av ett arkitektföretag med kvalitativ ansats. LÄS MER

  5. 5. Employer Branding : ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistikföretag

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakulteten

    Författare :Emeli Vanhanen; Malin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivaridentitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER