Sökning: "tourism industry and customer management"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden tourism industry and customer management.

  1. 1. Digital Sustainability: How does digital transformation in the tourism industry affect sustainable development? : A case study of the Innovation Voucher Project in Korea

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jongwoo Lim; [2023]
    Nyckelord :Digital sustainability; Digital transformation transition ; Tourism business; Sustainable development; COVID-19; Service Marketing; Innovation Voucher Project;

    Sammanfattning : This paper examines how the adoption of a series of digital technologies in tourism companies affects economic, social, and environmental sustainability. This research conducted a quantitative survey on tourism companies in Korea to empirically explore the connection between digital transformation and its impact on sustainability. LÄS MER

  2. 2. Green travel onboarding – An exploration of the environmental value co-creation in tourism transportation online platforms from the millennial's perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jung-Tzu Tsai; Michaël Le; [2021]
    Nyckelord :Millennials; Value co-creation; Customer decision process; Tourism Transportation; Sustainability options; Environmental value; Social Sciences;

    Sammanfattning : The carbon emissions from tourism transportation have been a significant environmental issue. Studies have tried to investigate the impacts of sustainability initiatives provided by tourism transportation on travellers, but the target group and the types of transportation are limited. LÄS MER

  3. 3. "Utan dem - inget oss" : Att leda säsongsanställda under turismbranschens mest intensiva veckor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sinnika Gränefjord; Cornelia Kalström; [2021]
    Nyckelord :Seasonal employee; task-oriented leadership; relationship-oriented leadership; situational leadership; job satisfaction; Säsongsanställd personal; uppgiftsorienterad ledarstil; relationsorienterad ledarstil; situationsbestämd ledning; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ledare inom turismbranschen går tillväga för att möta olika behov hos sin säsongsanställda personal, med intentionen att öka arbetstillfredsställelse och frambringa positiva arbetsprestationer. Meningen med detta är att det ska generera god kundservice med hög kundnöjdhet, vilket är avgörande för företagets mål och fortlevnad. LÄS MER

  4. 4. Ledarskap i kris : En studie av ledare och deras organisationer inomhotellbranschen i pandemins spår

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Wahlström; Carin Widegren; [2021]
    Nyckelord :Leadership; Crisis; Covid-19; Hotel industry; Leader; Tourism; Crisis management; Crisis preparedness; Ledarskap; Kris; Covid-19; Hotellbranschen; Ledare; Turism; Krishantering; Krisberedskap;

    Sammanfattning : Att vara en ledare kan vara svårt, även under normala förhållanden. Att vara en ledare under en kris ställer ledaren inför ytterligare utmaningar. Vi befinner oss just nu mitt i en kris, en pandemi orsakad av sjukdomen Covid-19. LÄS MER

  5. 5. “Beyond Goods and Services": an application of the Experience Economy and Strategic Management in the Restaurant Industry : A qualitative study of restaurant professionals

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Estelle Larrouquet; Alexia Groga-Bada; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : “In a world saturated with largely undifferentiated goods and services, the greatest opportunity for value creation resides in staging experiences” (Pine & Gilmore, 2011, p. ix). This observation is more than ever actual. Nowadays, organizations must face intense competition and struggle to differentiate themselves. LÄS MER