Sökning: "toyota marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden toyota marknadsföring.

  1. 1. The Automobile Industry: How Strategy Affects Globalization

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Jacob Lundqvist; Oscar Hentschel; [2014]
    Nyckelord :Automobile Industry; Globalization; Strategy;

    Sammanfattning : This thesis studies which strategies that increase and decrease the level of globalization for companies in the automobile industry. This is done by mapping the strategies and updating the GERPISA globalization index for five selected companies: Renault, BMW, Geely, General Motors and Toyota. LÄS MER

  2. 2. Kundorderstyrning i bilproducenter på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kewin Tekigerwa; Nawid Akramian; [2013]
    Nyckelord :kundorderstyrning; kundorderpunkt; kundorder; bilföretag; bilindustrin;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka, kartlägga och hitta skillnaden förkundorderpunkten och kundorderstyrning mellan de tre olika bilproducenterna. Iundersökningen valdes ett svenskt bilföretag (Volvo), ett europeiskt bilföretag (BMW) och ettasiatiskt bilföretag (Toyota). LÄS MER

  3. 3. Brand Brazil : En studie om brand equity på en emerging market

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Jonathan Karlsson; Anders Andersson; [2013]
    Nyckelord :Brand equity; Emerging markets; Märkeskännedom; Märkesassociationer; Upplevd kvalitet; Märkeslojalitet;

    Sammanfattning : Title:  Brand Brazil – A study on brand equity in an emerging market  Authors:  Anders Andersson & Jonathan Karlsson  Subject:  Bachelor thesis in marketing, 15 credits  Keywords:  Brand equity, Emerging markets, Brand awareness, Brand associations, Perceived quality, Brand loyalty  Purpose:  The purpose of this thesis is to gain deeper understanding of how a company operating on an emerging market can work with brand equity, and what benefits it provides to the brand owner.  Theoretical framework:  The chapter begins with a description of brand equity to be further decomposed to its four dimensions; brand awareness, brand associations, perceived quality, brand loyalty  Methodology:  A qualitative research method with a deductive approach is conducted, where interviews with Brand/Marketing coordinators for the Brazilian subsidiaries of Volkswagen, Toyota and General Motors, are performed. LÄS MER

  4. 4. Storytelling som strategiskt marknadsföringsverktyg : hur konsumenter uppfattar berättelser som sprids av företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sofie Englund; Linda Olofsson; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; storytelling; corporate storytelling; berättelser; Arlanda Express; Toyota; The Body Shop; varumärken; differentiering; kommunikation; kommunikationsmedel;

    Sammanfattning : Ett sätt för företag att differentiera sig är att skapa ett starkt varumärke, vilket även kan vara en fördel vid positionering då det stärker företagets image. Differentiering kan ske genom att företag kommunicerar vad varumärket står för till konsumenter. LÄS MER

  5. 5. Bilindustrins Kommunikation : En studie om betydelsefulla argument och positionering mot en vinnande marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Christian Schmidt; [2008]
    Nyckelord :bilindustri; brus; kommunikationsargument; kommunikationsprocess; positionering; asiens tillväxt i bilindustrin; framtida marknadsutveckling; miljö;

    Sammanfattning : sänds ut av företagen störs och påverkas av många omvärldsfaktorer och det blir kontinuerligtsvårare sticka ut och kommunicera med marknadens konsumenter. Miljön är en faktor sompåverkar många av dagens industrier och så även bilbranschen. LÄS MER