Sökning: "tpack"
Visar resultat 11 - 15 av 180 uppsatser innehållade ordet tpack.
11. Lärares digitala kompetens : En studie av en webbutbildning för lärares digitala kompetensutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : In this essay, the Swedish National Agency for Education's course ”Choosing and Evaluating Digital Learning Resources” is analyzed. The research questions include how the course is structured, if anything is emphasized as important in working with digital tools (and what is emphasized if so), and how much explicit advice is given to teachers and how this advice is formulated. LÄS MER
12. Interaktiv skrivtavla i matematikundervisningen : En kvalitativ undersökning av lärares användning, uppfattning och digital kompetens av interaktiv skrivtavla i matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : I och med den pågående digitaliseringen i dagens samhälle som vi även ser i skolans verksamhet är det av stort intresse att undersöka dess påverkan i klassrummet. Syftet med föreliggande studie var att undersöka lärares användning och uppfattning av interaktiv skrivtavla i matematikundervisningen. LÄS MER
13. Hur väl fungerar digitala verktyg på gymnasiets yrkesprogram?
L3-uppsats, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteternaSammanfattning : Syftet med den här undersökningen var att utveckla en förståelse för hur väl digitala lärresurser fungerar för elever på gymnasiets yrkesprogram. Enligt begreppet ”Digital Natives” skulle eleverna inte uppleva några problem alls, vilket visade sig inte vara fallet. LÄS MER
14. Pedagogiskt arbete och tankar angående digitala verktyg i matematikundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Digitaliseringen fortskrider inom den svenska skolan och rapporter som menar att lärare inte integrerar digitala verktyg i matematikundervisningen i samma utsträckning som andra ämnen. Tidigare forskning pekar på att det råder en kompetensbrist bland lärares förmåga till att integrera digitala verktyg i undervisningen. LÄS MER
15. An Intervention Study on the Use of Artificial Intelligence in the ESL Classroom: English teacher perspectives on the Effectiveness of ChatGPT for Personalized Language LearningEn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The recent release of AI tools for public use allows for the development of novel teaching approaches for goals that often present challenges in the classroom, such as the need for personalized learning materials. The current study enlists a four-week ChatGPT-based personalized learning intervention in tandem with a teacher questionnaire and interviews in two upper-secondary schools in Southern Sweden to investigate English teacher perceptions of the benefits and challenges of using AI for personalized language learning. LÄS MER