Sökning: "träningskläder marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden träningskläder marknadsföring.

  1. 1. Electronic Word of Mouth’s påverkan på Generation Z : En studie om hur trovärdighet, kvalitet och kvantitet av information påverkar köpintentionen av träningskläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Matilda Haglund Bratt; Fredrik Sondell; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Generation Z; Electronic Word of Mouth eWOM ; Credibility;  Quality; Quantity; Purchase intention.; Marknadsföring; Generation Z; Electronic Word of Mouth eWOM ; Trovärdighet; Kvalitet; Kvantitet; Köpintention.;

    Sammanfattning : Titel: Electronic Word of Mouth’s påverkan på Generation Z - En studie om hur trovärdighet, kvalitet och kvantitet av information påverkar köpintentionen av träningskläder. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Matilda Haglund Bratt & Fredrik SondellHandledare: Katarina Arbin Datum: 2022 – Januari Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om Electronic Word of Mouth’s(eWOM:s) påverkan på Generation Z:s köpintention. LÄS MER

  2. 2. Att designa brandade kläder till en friluftsanläggning som besökarna vill köpa och använda

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Skoog; [2020]
    Nyckelord :promo wear; branded clothing; outdoor clothing; workout clothes; design process; marketing; outdoor facility; profilkläder; brandade kläder; friluftskläder; träningskläder; designprocess; marknadsföring; friluftsområde
;

    Sammanfattning : Brandade kläder beskrivs som "kläder som används internt eller externt i syfte att understödja eller förstärka företagets eller organisationens profil, med syftet att uppnå ökad konkurrenskraft". Syftet med denna studie var att designa brandade kläder som speglar friluftsanläggningen Mattilas varumärke och som kan säljas till dess besökare. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Cecilia Braun Holm; Anna Vecchi; Louise Al Berakdar; [2012]
    Nyckelord :Sportlife; femte P:et; varuplacering; sales; marketing; marketing strategies; workout clothes; marketing mix; the fifth P; qualitative website; benchmarking; target audience; marketing manager; product placement; word of mouth; försäljning; marknadsföring; marknadsföringsstrategier; träningskläder; marknadsföringsmix; kvalitativ hemsida; målgrupp; marknadsföringsansvarig; mun till mun;

    Sammanfattning : Bakgrunden till detta arbete ligger i att Sportlife kommit ut med en egen kollektion med träningskläder. Problematiken är att den inte nått ut i den omfattningen som ledningen önskat. Metoden som beskrivs i denna rapport är intervjuer samt enkätundersökningar. LÄS MER