Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur representeras genus i webbshoppen på klädföretaget I Can I Will? : En kvantitativ och kvalitativ analys med fokus på kroppspositivitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Mimi Dettwiler; [2023]
    Nyckelord :Advertising; body image; body language; body height; body positivism; body weight; commodities; clothing size; gender; gender differences; gender roles; gym clothing; I CAN I WILL; ICIW; male gaze; orthoexia; overweight; representation; stereotypes; the ideal body; training; underweight; Genus; handelsvara; I CAN I WILL; ICIW; klädstorlekar; kroppsbild; kroppsideal; kroppspositivism; kroppsspråk; kroppsvikt; könsroller; könsskillnader; längd; male gaze; ortorexi; reklam; representation; stereotyper; träning; träningskläder; undervikt; övervikt.;

    Sammanfattning : This paper uses a quantitative and qualitative approach to analyze whether the Swedishfitness clothing brand I Can I Will’s representation in their online shop corresponds with theirspoken concept of being a brand for everyone who works out regardless if you are training togain strength, change your looks or just because you enjoy it. The quantitative analysisinvestigates the models length compared to height statistics around the world, and theirclothing size relative to social norms about the ideal body. LÄS MER

  2. 2. Träningsklädernas påverkan på träningsupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Julia Antonsson; Märta Eriksson; [2022-06-28]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; genus; kvinnor; träning; träningskläder; träningsupplevelse;

    Sammanfattning : Denna uppsats baseras på en explorativ studie där syftet är att undersöka hur kvinnor ser på skillnader mellan manliga och kvinnliga träningskläder, vilka träningskläder de väljer, samt hur träningskläder påverkar träningsupplevelsen. Ett frågeformulär skapades och skickades ut via sociala medier för att samla in empiri. LÄS MER

  3. 3. Electronic Word of Mouth’s påverkan på Generation Z : En studie om hur trovärdighet, kvalitet och kvantitet av information påverkar köpintentionen av träningskläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Matilda Haglund Bratt; Fredrik Sondell; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Generation Z; Electronic Word of Mouth eWOM ; Credibility;  Quality; Quantity; Purchase intention.; Marknadsföring; Generation Z; Electronic Word of Mouth eWOM ; Trovärdighet; Kvalitet; Kvantitet; Köpintention.;

    Sammanfattning : Titel: Electronic Word of Mouth’s påverkan på Generation Z - En studie om hur trovärdighet, kvalitet och kvantitet av information påverkar köpintentionen av träningskläder. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Matilda Haglund Bratt & Fredrik SondellHandledare: Katarina Arbin Datum: 2022 – Januari Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om Electronic Word of Mouth’s(eWOM:s) påverkan på Generation Z:s köpintention. LÄS MER

  4. 4. Den viktiga hälsoresan : En kritisk diskursanalys av hur en hälsosam livsstil konstrueras på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Nathalie Björklund; [2021]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; health; healthy lifestyle; Instagram; Social media; healthism; Kritisk diskursanalys; hälsa; hälsosam livsstil; Instagram; sociala medier; hälsoism;

    Sammanfattning : Människors strävan efter att leva hälsosamt är inget nytt fenomen och många söker antingen själva efter information eller så får de motta hälsobudskap via media. I takt med att människor använder fler sociala medier framför traditionella medier, flyttas också mer ansvar för att producera innehåll till den enskilda individen. LÄS MER

  5. 5. Analys av graderingsmetod; applicerad på träningstights i högstretchigt material

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amelie Olesen; Sara Cerda; [2020]
    Nyckelord :Grading; Grading table; Garment measurement chart; Stretch Fabric; Tights; Fit; Conversion formula; Gradering; Skillnadsmåttlista; Plaggmåttlista; Stretchtyg; Tights; Passform; Omvandlingsformel;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar passform och gradering av åtsittande träningstights i stretchmaterial.Det finns lite forskning på detta område och genom ett samarbete med ett företag, somtillverkar träningskläder, har det konstaterats att det är svårt att få till duglig passform i allastorlekar på åtsittande tights. LÄS MER