Sökning: "träprodukter"
Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade ordet träprodukter.
21. Wooden products supply chain to India : a study on glue board planks and finished products
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : We live in a global world with companies that operate in different countries and continents. This globalization creates great opportunities for companies to reach new markets, but also lead to increased competition. This competition makes it essential for companies to constantly work with costs. LÄS MER
22. HALVAUTOMATISERING OCH BEREDNING AV PARTITILLVERKNING
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Ett examensarbete har utförts på ett företag där trädetaljer tillverkas. Arbetet gick ut på att förbättra processen vid tillverkning av glaspartier. Företaget är ledande i Skandinavien beträffande sina träprodukter. Tillverkningen sker till stor grad av helautomatiserad produktion men har fortfarande några manuella stationer kvar. LÄS MER
23. Aktiv dämpning av en skotarhytt
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Skogsindustrin har en viktig roll inom den svenska ekonomin genom att skapa många jobbtillfällen samt att den gör Sverige till en av världens största exportörer av träprodukter. För att behålla den här positionen på en tuff marknad tvingas företagen att kontinuerligt förbättra sin produktivitet. LÄS MER
24. The impact of the EU Timber Regulation on the Bosnia and Herzegovinian export of processed wood
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Illegal logging and its related trade is of great concern around the world. The European Union Timber Regulation (EUTR) is a regulatory approach by the EU to prevent illegal timber and timber products to be placed on the European Union inner market. LÄS MER
25. Spridning av innovationer på en konkurrensutsatt marknad
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Skogsindustrin har de senaste decennierna ökat anslag och ansträngningar för att utveckla nya och mer högförädlade produktsegment för att motverka trenden att substitut tar marknadsandelar från träprodukter. Innovation, marknadsföring och kundrelationer är traditionellt områden som skogsbranschen har åsidosatt då ansträngningar och kapital investerats på processutveckling. LÄS MER