Sökning: "trång sektion"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden trång sektion.

  1. 1. Tidseffektivisering av Stora Ensos emballeringsprocess : Simulering av värmeledning och luftflödesberäkningar

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Isabelle Hultin; [2017]
    Nyckelord :packaging; paperboard; paperboard roll; simulation; time saving; time efficiency; emballage; emballering; kartong; kartongrulle; simulering; tidsbesparing; tidseffektivisering;

    Sammanfattning : Stora Enso Skoghalls Bruk är en av de största kartongtillverkarna på vår planet. Var sjätte kartongförpackning i världen som innehåller något flytande kommer från Skoghalls Bruk. Kartong har liten påverkan på miljön då huvudråvaran, trä, är en naturlig råvara. LÄS MER

  2. 2. Leveransplanering och uppföljning - En fallstudie av materialleveranserna vid stomresning i ett byggprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Liam Elofsson; Philip Dajcman; [2017]
    Nyckelord :Leveransplanering; Supply Chain Management; produktivitet; lossning; bygglogistik; icke-värdeskapande aktiviteter.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Leveransplanering och uppföljning – En fallstudie av materialleveranserna vid stomresning i ett byggprojekt Författare: Philip Dajcman & Liam Elofsson Handledare: Stefan Olander, Institutionen för byggproduktion Lunds Tekniska Högskola Marcus Minnaren, Arbetschef MVB AB. Examinator: Radhlinah Aulin. LÄS MER

  3. 3. Mätning av kundlönsamhet : sammanställning av en lönsamhetsmodell

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Erik Ernerudh; Karin Piirimets; [2006]
    Nyckelord :Kundlönsamhet; trångsektion; täckningsbidrag; bidragskalkylering; lönsamhetsmodell; kundstatusmatris;

    Sammanfattning : Förändringar i företags verksamhet och i omvärlden har lett till att det blir allt viktigare för företag att fokusera på och vårda sina kundrelationer. Det är därför av stor betydelse att företag satsar på ”rätt” kunder, det vill säga de kunder som är lönsamma för företaget. LÄS MER