Sökning: "track stiffness"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden track stiffness.
1. Real time control of an active pendulum arm suspension system for a downscaled XT28 forwarder model
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : A forwarder named XT28 has been developed in joint collaboration between eXtractor AB, Skogforsk AB, KTH, Linköpings Unversity, Sveaskog, and Bosch Rexroth. The forwarder is equipped with six hydraulic active suspension pendulum arms. LÄS MER
2. Numerical modelling of high-speed railway transition zone
Master-uppsats, KTH/Jord- och bergmekanikSammanfattning : Transition zones are changes in the track structure, detected by an abrupt deviationin track stiffness and/or differential settlements. One inevitable transition zone is thebridge approach. This study has investigated in this transition zone, adapted for highspeed,ballastless track. LÄS MER
3. Reliability-Based Sensitivity Analysis of the Dynamic Response of Railway Bridges
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : In response to the planned increase in operational speeds and axle loads of passengertrains that may lead to resonance-induced excessive vibrations in railway bridges,recent studies examined the reliability of bridges concerning train running safety andpassenger comfort limit states. In this respect, valuable information regarding theimportance of input variables can be obtained by conducting Sensitivity Analysis (SA). LÄS MER
4. Implementing a Control Strategy for a Cable-driven Ankle Exoskeleton
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Avd.)Sammanfattning : Ankle exoskeletons are designed to help people with movement weakness to restore the walking ability . However, people with gait pathology, for instance, drop foot, usually have difficulties in lifting the front part of foot during gait. LÄS MER
5. Dynamik och Dämpning för Samverkansbroar med Tågtrafik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Avdelningen för Konstruktionsteknik; Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologiSammanfattning : För att svensk järnvägsinfrastruktur skall kunna vara konkurrenskraftig i jämförelse med mindre miljövänliga alternativ krävs kapacitetsutbyggnad och hastighetsökning av det svenska järnvägsnätet. Vid hastigheter över 200 km/h finns krav på att dynamiska analyser behöver utföras. LÄS MER