Sökning: "tradition of environmental education"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden tradition of environmental education.
1. Teaching Sustainable Development Goals in Catalonia : Experiences and Perceptions of Catalan Primary School Teachers
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : The aim of this study is to explore how Catalan primary teachers perceive the integration of the Sustainable Development Goals (SDGs) into the Catalan curriculum, as well as their experiences into teaching about sustainability issues. The study uses a qualitative research design, characterized by semi-structured interviews with twelve Catalan teachers. LÄS MER
2. Consumers’ perception of climate-smart wine packaging : a case study on Systembolaget
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Environmental concerns in the wine industry are getting more attention worldwide, making it important to shift to more sustainable practices. One of the most significant CO2e emissions originates from wine glass bottles as packaging material. LÄS MER
3. Undervisning rörande hållbar utveckling i åk 1–3 inom geografiämnet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Teaching about sustainable development should permeate all subjects in school. The curriculum for geography states that students must develop the ability to take a stand on “the global challenges of our time and the future based on ecological, social and economic perspectives on sustainable development” (Skolverket, 2022b, p. 1). LÄS MER
4. Hållbar utveckling och miljöundervisningstraditioner i läromedel för kursen fysik 1 på gymnasiet : En kvalitativ innehållsanalys
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Vi lever i en tid av förändring med många utmaningar och komplexa problem som dagens ungdomar möts av i vardagen. Dagens ungdomar är medvetna om miljöproblemen men tycker inte de lösningar som presenteras i skolan fungerar. De känner maktlöshet och hopplöshet inför framtiden. LÄS MER
5. Förskollärares arbete med hållbar utveckling : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares arbete med den miljömässiga dimensionen av hållbar utveckling innan och efter nya läroplanen Lpfö 18.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur läroplanen Lpfö 18 och det nya uppdraget runt hållbar utveckling har påverkat förskollärarnas miljömässiga arbete. Metoden som har använts för att besvara syftet är semistrukturerade kvalitativa intervjuer där sju förskollärare deltog i studien. LÄS MER