Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”DEMOKRATI ÄR INGEN SÅN DÄR PLUTTGREJ” : En intervjustudie om samhällskunskapslärares förhållningssätt till sociala medier i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Maja Olsson; [2023]
    Nyckelord :demokrati; sociala medier; samhällskunskap; skolans demokratiska uppdrag; didaktik; gymnasieutbildning; semi-strukturerade intervjuer;

    Sammanfattning : The aim for this study is to shed light on social studies teachers approach to the school´s democratic mission and its conditions in today´s society with social media as a new political arena. The teachers approach towards social media in social studies teaching is investigated using semi-structured interviews and a thematic analysis. LÄS MER

  2. 2. Digitala lösningar på praktiska problem : En studie av kemilärares sätt att hantera laborationsundervisning under en snabb omställning

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Louise Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Chemistry education; laboratory work; digital laboratory work; ICT tools; remote learning; didactic relations; habits; Kemiundervisning; laborationer; digitala laborationer; IKT verktyg; distansundervisning; didaktiska relationer; vanor;

    Sammanfattning : Within science education, and chemistry in particular, laboratory work is fundamental. The traditions of including laboratory work in chemistry education is a way to make the concepts of chemistry apprehensible, the aims and goals of laboratory work related to chemistry education are therefore well defined. LÄS MER

  3. 3. Entreprenöriellt lärande i teknikundervisningen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Mohammed Hih; [2021]
    Nyckelord :Entrepreneurship; entrepreneurial learning; entrepreneurial approach; entrepreneurial leadership; technology; upper secondary school; Entreprenörskap; entreprenöriellt lärande; entreprenöriellt förhållningssätt; entreprenöriellt ledarskap; teknik; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Enligt läroplanen för gymnasieskolan (Skolverket, 2011a) ses entreprenöriella förmågor och kompetenser som vägen framåt för att förbereda eleverna för de utmaningar som finns i dagens samhälle. Det utvecklar deras kreativitet, förmåga att ta initiativ och ansvar, samt stimulerar motivationen och engagemanget hos dem. LÄS MER

  4. 4. A CROSS-COUNTRY STUDY ON THE EFFECTIVENESS OF INQUIRY-BASED AND TRADITIONAL DIDACTIC APPROACHES

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Kadir Isik; [2020-09-10]
    Nyckelord :Inquiry-based approach; traditional didactic approach; science instruction;

    Sammanfattning : Aim : In past decades, teacher practices in science teaching have changed from perceived traditional ways of teaching to more inquiry-based approaches. The driving force behind this change is the assumption of inquiry-based approach being more effective in terms of student science achievement than the traditional didactic approach. LÄS MER

  5. 5. Undervisning om kosthållning i idrott och hälsa : Mer än att lära elever äta grönsaker?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Patrik Näslund; [2019]
    Nyckelord :Salutogenic; nutrition education; KASAM; students;

    Sammanfattning : With the background of the complexity about food and nutrition in today’s society the purpose of this study is to investigate how high school students in Sweden describes their experience of nutrition education in physical education. The study focuses on how the students talk about food and nutrition and the approaches to health that are made visible within different subjects. LÄS MER