Sökning: "traditional didactic approach"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden traditional didactic approach.

  1. 6. "Har någon sett Lisa, tjejer och killar?" : - En studie om förskolepedagogers interaktion med barn ur ett genusperspektiv

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sofie Lindroos; Jessica Ulander; [2017]
    Nyckelord :gender; sex; interaction; gender roles; positioning; genus; kön; interaktion; könsroller; positionering;

    Sammanfattning : Previous studies have shown that teacher’s interaction with children have a significant meaning for the construction of gender and that their approach maintains stereotypical perceptions of gender. Therefore, the purpose of this study is to survey and explain how preschool teachers at a preschool in Stockholm interact with children from a gender perspective and how their approach to traditional gender roles in their didactic work with children can affect their positioning. LÄS MER

  2. 7. Transgression and Tradition : Redefining Gender Roles in Elizabeth Gaskell´s North and South

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Anna Algotsson; [2015]
    Nyckelord :North and South; Elizabeth Gaskell; Victorian women; gender norms; transgression; gender spheres;

    Sammanfattning : This essay argues that Elizabeth Gaskell challenges the limiting gender roles of the Victorian era through giving her heroine, Margaret Hale in North and South, both the traditionally female qualities of virtue and selflessness and the traditionally masculine qualities of independence and action. The essay also argues that Gaskell’s heroine balances between the feminine and the masculine world as to not appear “unwomanly”, but rather subtly influencing the readers and calls for changing gender norms. LÄS MER

  3. 8. El aprendizaje de vocabulario en la clase escolar sueca y las aplicaciones para teléfonos inteligentes : Un acercamiento a su posible uso como estrategia didáctica

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Anna Lenhult; [2014]
    Nyckelord :Swedish schools; vocabulary learning; didactic smartphone applications; teaching Spanish as a foreign language; escuela sueca; aprendizaje de vocabulario; aplicaciones didácticas para teléfonos inteligentes; enseñanza del ELE;

    Sammanfattning : El presente estudio trata sobre el aprendizaje de vocabulario de español como lengua extranjera (ELE) en la escuela sueca e investiga si el uso de las aplicaciones didácticas, para los teléfonos inteligentes, que sirven para aprender vocabulario podría ser un apoyo al aprendizaje de nuevas palabras para alumnos en el paso 1, tanto en la educación secundaria como en el bachillerato. También investiga en qué medida los profesores de ELE utilizan las aplicaciones didácticas de vocabulario para que los alumnos puedan aprender nuevas palabras. LÄS MER

  4. 9. Matematik kommunikation utifrån lärarnas uppfattningar : En kvalitativ studie som bygger på sex matematiklärares uppfattningar av kommunikations betydelse för elevernas lärande i matematikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Roula Kerio; [2010]
    Nyckelord :Mathematics; communication; Mathematical Language; Learning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to examine teachers’ perception of communication in the Mathematics lesson. I wanted to find out how teachers look at communication as a didactic manner and how they view their role in encouraging communication and discussion during the Mathematics lesson and what communication can contribute to students’ learning in Mathematics, according to their beliefs. LÄS MER

  5. 10. En för alla och alla för en : En jämförande studie mellan traditionellt grupparbete och kooperativt lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jennifer Öman; [2010]
    Nyckelord :Cooperative learning; samarbetsinlärning; samtal; samspel; grupparbete; grupprocess;

    Sammanfattning : This is a comparative study between traditional group work and cooperative learning among 9 graders at a Swedish high school. The classes did an assignment that involved translating and then both students and teachers answered a questionnaire. LÄS MER