Sökning: "traditional grammar teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden traditional grammar teaching.

  1. 1. Assessing L2 grammar: English teachers’ accounts

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Elin Lomgren; [2023]
    Nyckelord :English teachers in Sweden; English L2 grammatical assessment; grammatical assessment patterns; teachers’ reasonings about assessing grammar; lower secondary school; semi-structured interviews.;

    Sammanfattning : Language teachers’ accounts regarding grammatical assessment have changed over the years. Researchers have presented conflicting approaches, methods and different materials language teachers can use when assessing pupils’ L2 grammar. LÄS MER

  2. 2. La grammaire et sa place dans l’enseignement du français langue étrangère à l’école suédoise

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Roxana Bitar; [2022]
    Nyckelord :teaching French as a Foreign Language; grammar; methods; manuals; Enseignement du FLE; grammaire; méthode; manuels;

    Sammanfattning : Cette étude porte sur l'importance et le statut de la grammaire dans l'enseignement du français langue étrangère à l’école obligatoire suédoise, ainsi que sur les méthodes utilisées dans cet enseignement. À travers des entretiens semi-structurés avec des enseignants de différentes régions et écoles, nous pouvons tirer une conclusion générale sur les attitudes des enseignants vis-à-vis duchoix des méthodes d'enseignement de la grammaire. LÄS MER

  3. 3. Promoting Playfulness within Grammar Exercises in the Context of Writing : A Materials Analysis for Teaching and Learning English in a Swedish Upper-Secondary School Context

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Hallan; [2022]
    Nyckelord :Grammar teaching; playfulness; EFL education; grammar in context; rhetorical grammar;

    Sammanfattning : The English subject in Swedish upper-secondary school aims to develop students’ holistic communicative ability, giving students opportunities to produce meaningful texts with confidence. The syllabus further proposes that this ability includes knowledge of the language’s grammatical structures since being aware of grammatical structures and options helps students to write in varied and effective ways. LÄS MER

  4. 4. Konstruktionsbaserad eller traditionell grammatikundervisning? : En komparativ studie av två undervisningsmetoders effekter på inlärning av presentering och emfatisk omskrivning

    L3-uppsats, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Patrick D’Hertefeldt; [2021]
    Nyckelord :Konstruktionsbaserad undervisning; andraspråk;

    Sammanfattning : Bakgrund: För några år sedan (2017) genomfördes de två första svenska konstruktionsgrammatiska klassrumsstudierna (Håkansson, Lyngfelt & Brasch, 2019). Resultaten talade för att använda ett konstruktionsperspektiv i andraspråksundervisning och att det fanns ett stort behov av ökad kunskap om konstruktionsbaserad språkundervisning. LÄS MER

  5. 5. Ett metaspråkligt vakuum. En intervjustudie av svensklärares grammatikundervisning på gymnasiet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Svenska; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Johannes Strand; [2021]
    Nyckelord :grammatik; grammatikundervisning; metaspråk; lingvistisk litteracitet; gymnasieskolan; grammar; grammar teaching; metalanguage; linguistics literacy; upper secondary school; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The syllabus in Swedish in upper secondary school should be based on, but not overlap, the syllabus in Swedish in primary school. Grammar is only implicitly described in Swedish 1 and is explicitly mentioned only once you move on to Swedish 2. LÄS MER