Sökning: "traditionell animation"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden traditionell animation.

  1. 1. UI Performance Comparison of Jetpack Compose and XML in Native Android Applications

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Zaed Noori; Caesar Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Jetpack Compose; XML; UI; Performance; Android; Metrics; Kotlin; Jetpack Compose; XML; Användargränssnitt; Performance; Android; Metrics; Kotlin;

    Sammanfattning : This thesis explores the differences in UI performance between Jetpack Compose, a modern declarative UI toolkit, and traditional XML in the context of UI design for native Android applications. The aim is to provide developers with insights into the potential tradeoffs associated with each approach, particularly in terms of the end user experience. LÄS MER

  2. 2. Collaborative Acting in Virtual Reality : Character embodiment for improving actor's immersion and minimizing scale mismatches for motion capture performances

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Robin Kammerlander; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Motion capture systems are becoming more common within the entertainment industry, used for capturing actor’s movements and performances for animation purposes. However, the empty setting in which these performances take place differ a lot from traditional acting scenarios usually comprised of de- tailed sets, costumes and props. LÄS MER

  3. 3. ANVÄNDNING AV KARAKTÄRSANIMATION SOM GUI : Och dess påverkan av immersion hos spelare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Robin Lundqvist Lakso; [2018]
    Nyckelord :animation; GUI; dataspel; uppmärksamhet; immersion;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om spelares immersion påverkas positivt eller negativt då man ersätter traditionell GUI för uppdragsmarkörer med karaktärsanimation i RPGs. Detta gjordes genom att skapa två spelbara artefakter baserade på olika kriterium inom teorin om total immersion, en artefakt där karaktären pekades ut med traditionell GUI och en artefakt där karaktären försökte fånga deltagarens uppmärksamhet med hjälp av animation. LÄS MER

  4. 4. Evaluating the effect of the Sensavis visual learning tool on student performance in a Swedish elementary school

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Aruna Elentari; [2017]
    Nyckelord :3D visual learning tool; Sensavis; student performance; dual coding theory;

    Sammanfattning : Dual coding theory implies that engaging multiple modalities (e.g., visual, auditory) in instruction enhances learning. Presenting information via 3D images and 3D animations appears to improve student performance but the results are inconsistent across multiple studies. LÄS MER

  5. 5. Förmedling av känslor genom animation på simplistisk modell : En studie med avsikt att utöka användningsområden för traditionell lära inom animation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oskar Wetterbrandt; [2017]
    Nyckelord :animation; känslor; sorg; glädje; Disney; Laban;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker ifall det är möjligt att illustrera känslor genom animation på en simplistisk modell, i detta fallet en kub. Animationerna som genomförs baseras i Disneys animationsprinciper samt Labans rörelseteori, två olika teorier angående hur högkvalitativ animation kan skapas och analyseras. LÄS MER