Sökning: "traditionell handel teorier"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden traditionell handel teorier.

  1. 1. INFLUENCER MARKETING : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar unga konsumenters varumärkeslojalitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Haga; Malin Westerdahl; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; sociala medier; marknadsföring; varumärkeslojalitet; Instagram;

    Sammanfattning : En ökad användning av sociala medier och e-handel har inneburit en ny spelplan för Sveriges företagare. Digitaliseringens framväxt har inte bara skapat nya marknadsföringsstrategier, utan också förändrat konsumenters köpbeteende. LÄS MER

  2. 2. "Var handlar du mat någonstans?" En kvalitativ studie om oerfarna konsumenters beteende vid livsmedelsköp online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Henric Andreasson; Emmie Nordgren; [2017]
    Nyckelord :E-handel; Livsmedel; Upplevd risk; Sanningens ögonblick; Service; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien är en kvalitativ undersökning som utförts med det uttalade syftet att skapa en ökad förståelse för oerfarna konsumenters beteende vid livsmedelskonsumtion online. Studien baseras på Moran et al (2014, s. 202) modell som undersöker konsumenters resa i en digital kontext samt Jiang et al. (2015, s. LÄS MER

  3. 3. Kundtillfredsställelse : En undersökning kring hur olika försäljningsstrategier skapar kundtillfredsställelse inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emelie Köster; Malin Janitzek; Sofia Bernestål; [2014]
    Nyckelord :E-handel; Nelly; com; Försäljningsstrategier; Kundtillfredsställelse; Personlig försäljning;

    Sammanfattning : E-handelns omsättning ökar ständigt, i snabbare takt jämfört med den traditionella detaljhandeln, var av kläd- och skobranschen utgör den näst största andelen försäljning via e-handel. Tack vare e-handeln kan man konsumera vart man än befinner sig, när som helst och få tillgång till ett bredare sortiment. LÄS MER

  4. 4. Att skapa kundvärde online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIA ANDERSON ROUSSAKIS; AMANDA ERICSSON; [2014]
    Nyckelord :e-handel; modebranschen; lojalitet online; kundvärde; kundvärdesskapande;

    Sammanfattning : : E-handeln i Sverige ökar kraftigt och har så gjort de senaste åren. Allt fler företag väljer att etablera sig online, vilket har lett till hård konkurrens på marknaden och svårigheter att differentiera sig. LÄS MER

  5. 5. Strategisk utveckling genom e-handel – en studie av ett traditionellt tillverkningsföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Arp; Carl-Johan Widell; Henrik Svensson; [2011]
    Nyckelord :e-handel; värdekedja; kanalkonflikter; disintermediation; värdeskapande; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt huvudsyfte med denna uppsats är att införskaffa oss kunskap och till följd identifiera vilka värdeskapande processer som skall utvecklas för att en e-handels lösning ska kunna attrahera konsumenter, samt skapa mervärde för vårt fallföretag. Vi vill med uppsatsen assistera fallföretaget med ett beslutsunderlag för både möjligheter och dilemman inom e-handel och ge alternativa lösningar på dessa. LÄS MER