Sökning: "traditionella butiker"

Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden traditionella butiker.

  1. 16. Factors Affecting Employee Acceptance of Electronic Shelf Labels In a Mandatory Business Environment : -A Study Applying the UTAUT-Model in a Swedish Organization

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Natalia Baraslievska; [2019]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; Mandatory Business Environment; Electronic Shelf Labels; Employee perspective; Teknologi Acceptans Modell; Obligatorisk Affärsmiljö; Elektroniska prislappar; Medarbetarperspektiv;

    Sammanfattning : Background: The retail industry is one of the most competitive industries today as the emergence of the e-commerce has put significant pressure on traditional retailers. As price change frequencies have doubled, physical retailers struggle to adapt to online retailers; and as a result, new technologies for price automation such as Electronic Shelf Labels has emerged. LÄS MER

  2. 17. Användaracceptans till digitala betalningsmedel : En empirisk studie om fysiska butikers acceptans till nya digitala betalningsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Ellinor Auinger Brodin; Olivia Borgström; [2019]
    Nyckelord :Digitala betalningsmedel; Fysiska klädbutiker; TAM; TOE; Användaracceptans;

    Sammanfattning : Den traditionella detaljhandel har utsatts för en ökad konkurrens från e-handelsföretag och måste idag kunna erbjuda liknande förutsättningar för att behålla sina kunder. Idag är digitala betalningsmedel en allt mer förekommande betalningsmetod i affärer. LÄS MER

  3. 18. Ett detaljhandelsperspektiv på kundupplevelser i fysiska butiker : Ett exempel från Dalarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Astrid Asplund; [2019]
    Nyckelord :detaljhandeln; sällanköpsvaruhandeln; fysiska butiker; modebranschen; kundupplevelser; konkurrens;

    Sammanfattning : E-commerce is challenging the traditional trade in physical stores. Sales growth in the consumer goods trade has stopped while e-commerce continues to grow. Companies can use customer experience strategies in response to the challenge of remining profitable and avoiding a so-called store death. LÄS MER

  4. 19. Relationsarbete för småföretag : En undersökning i relationsarbete för småföretag inom sällanköpshandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Ljung; Fredrik Thaysen; [2018]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Kundrelationer; Kundlojalitet; Service; Sällanköpshandel; Småföretag;

    Sammanfattning : Hur företag arbetar för att särskilja sin verksamhet från sina konkurrenter är ett högst relevant ämne, då dagens handel är extremt konkurrensutsatt från både fysiska butiker samt den ökade e-handeln. Den traditionella marknadsföringen som mestadels syftade mot att locka nya kunder, har till viss del bytts ut mot en mer relationsinriktad marknadsföring som ämnar att behålla och värna om sina befintliga kunder. LÄS MER

  5. 20. En föränderlig butik : optimering av butikslayout för second hand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madelene Burman; Madeleine Thorell; [2017]
    Nyckelord :Layout; Second hand; Optimization; Layout; Second hand; Optimering;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to research how second hand stores can optimize their store layout. The delimitations have been restricted to the exterior, interior, layout and display variables within the design of layout design. Second hand is an increasingly growing industry that a lot of people have different opinions about. LÄS MER