Sökning: "traditionella butiker"

Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden traditionella butiker.

  1. 21. Relationer i tiden : En kvantitativ studie om konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Karlsson Välimäki; Daniel Piran; [2017]
    Nyckelord :Konsumentrelationer; utbyte; beteende; internetbutiker; traditionella butiker; relationsstyrka;

    Sammanfattning : År 2008 genomfördes en studie som undersökte konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker. Sedan 2008 har internethandel blivit betydligt vanligare. LÄS MER

  2. 22. Det agila ledarskapet och dess effekt på alienation : - En fallstudie om ledarskapets effekt på medarbetarnas alienation.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnéa Classon; Fanny Tofte Siösteen; [2017]
    Nyckelord :Alienation; agile leadership; relationship-oriented leadership; task-oriented;

    Sammanfattning : This study aims to enlighten the effect the agile leadership has on alienation. Two different companies, with different leadership styles, are examined in an attempt to determine if leadership is a contributing factor to alienation among the employees. The study was conducted through the use of a case study of two stores of two different companies. LÄS MER

  3. 23. Showrooms som kompletterar e-handel : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Jacka; Martina Lindnert; Thilde Övringe; [2017]
    Nyckelord :Showroom; e-commerce; experience; consumer behavior; Showroom; e-handel; upplevelse; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Ämne: E-handeln är en av de snabbast växande shoppingkanalerna och 2016 utförde konsumenterna 51 procent av sina köp online. Under 2016 ökade e-handeln i Sverige med 16 procent jämfört med år 2015. Men det finns fortfarande många svagheter och konsumenter saknar fysisk kontakt med produkten. LÄS MER

  4. 24. Konsumenters tillit för mobila betalningar – en kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jonny Ly; Sebastian Mollgren; [2017]
    Nyckelord :trust; mobile payments; security; integrity; benefits with mobile payments; payment solutions; tillit; mobila betalningar; säkerhet; integritet; fördelar med mobila betalningar; betallösningar;

    Sammanfattning : När vi går och handlar är det självklart att betala för sina varor i butiken. Det finns många metoder för att genomföra denna betalning. Allt fler i Sverige har börjat överge användandet av kontanter. I takt med att kontanterna minskas visar statistiken att antalet kortanvändare ökar. LÄS MER

  5. 25. Omnikanal : Att skapa en sömlös upplevelse för sina kunder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sabrije Avdijaj; Tony Shabanaj; [2016]
    Nyckelord :omnichannel; integrated sale channels; seamless shopping experience; customer focus; physical stores; digital stores; content marketing; omnikanal; integrerade försäljningskanaler; sömlös shoppingupplevelse; kundfokus; fysiska butiker; digitala butiker; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för hur svenska företag kan använda sig av omnikanal för att skapa en sömlös shoppingupplevelse för sina kunder genom att analysera hur företag kan integrera traditionella och digitala försäljningskanaler, vilka fördelar och nackdelar som integrationen medför, samt hur företag kan använda sig av innehållsmarknadsföring i sitt omnikanalsarbete för att förmedla personliga budskap till sina konsumenter. Med koppling till syftet har vi valt följande forskningsfråga: Hur kan företag inom detaljhandeln använda sig av omnikanal för att skapa en sömlös shoppingupplevelse för sina kunder? Denna uppsats är baserad på en kvalitativ forskningsmetod då vi ville skapa en djupare förståelse kring ämnet omnikanal. LÄS MER