Sökning: "traditionella informationskanaler"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden traditionella informationskanaler.

  1. 1. Upp till kamp på Facebook! : En komparativ studie om nedläggningen av Sollefteå BB i lokala medier och på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Felicia Nordlund; Stina Kramsjö; [2017]
    Nyckelord :Facebook; Tidningen Ångermanland; Nordsverige; Sollefteå BB; journalistik; medborgarjournalistik; sociala medier;

    Sammanfattning : Abstract Forskning har visat att traditionella lokala medier fortsatt är viktiga informationskanaler för svenskarna. Samtidigt använder 41 procent av befolkningen sig av Facebook minst tre dagar i veckan som ett sätt att hålla sig uppdaterade på sitt lokala samhälle. LÄS MER

  2. 2. Silversurfare : Tillgänglighetsanpassa webbplatser eller utbilda äldre användare av Internet?

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Kristoffer Bergfelt; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med att fler och fler informationskanaler flyttas från traditionella, människa-till-människa interaktioner till digitala kanaler ändras också de erfarenheter, färdigheter, kompetenser och tekniska utrustningar som krävs för att ta del av, och deltaga i, informationsflöden. Detta skapar grupper i samhället i form av de som har dessa erfarenhter, färdigheter, kompetenser och utrustningar, och de som inte har något av dessa, detta kallas för den digitala klyftan. LÄS MER

  3. 3. Universitet och högskolor i bloggsfären: en undersökning av svenska universitet och högskolors användning av bloggar i externt kommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Björnsdotter; Nicole Linder; [2009]
    Nyckelord :Bloggar; Myndigheter; Universitet; Högskolor; Extern kommunikation; Public Relations; Informationskanaler; Internet; Nya medier; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemområde Utvecklingen går mot att allt mer av myndigheter och organisationers kommunikation med det omgivande samhället snarare än envägskommunikation från sändare till mottagare präglas av en tvåvägskommunikation. Bloggar är ett fenomen som ligger i linje med detta och har uppmärksammats av flera forskare som ett användbart verktyg i organisationers arbete med public relations. LÄS MER