Sökning: "traditionella klassrum"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden traditionella klassrum.

  1. 1. Gemensamma utrymmen för samspel mellan elever : Vilka är förutsättningarna för en inkluderande informell lärmiljö?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Caroline Moberg; [2019]
    Nyckelord :delaktighet; grundskola; grundsärskola; hjälpmedel; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med studien var att utforska hur personer som kommer i kontakt med både grundskola och grundsärskola uppfattar de gemensamma informella lärmiljöer som kan finnas på skolorna. Det forskades även i vilken utsträckning som samspel och inkludering sker. Slutligen undersöktes utrymmets egenskaper. LÄS MER

  2. 2. Digitala läromedel, en resurs för lärande? : En litteraturstudie om för- och nackdelar med digitala läromedel i svenskämnet på gymnasiet ur ett elev-, lärar- och klassrumsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Jenny Frank; [2019]
    Nyckelord :Digitala läromedel; gymnasieskolan; svenskämnet; elevperspektiv; lärarperspektiv; klassrumsperspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är ta reda på vad forskning har kommit fram till om för- och nackdelar med digitala läromedel inom ämnet svenska på gymnasiet framställt ur ett elevperspektiv, lärarperspektiv och klassrumsperspektiv. För att uppnå syftet användes en systematisk litteraturstudie där sökning och sammanställning av litteratur utfördes utifrån förbestämda kriterier. LÄS MER

  3. 3. Den digitala läroplattformen: en läromedelsanalys

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Philip Johansson; [2019]
    Nyckelord :Läromedel; Digitala läromedel; Multimodalitet; Digitala verktyg; Gränssnitt; Traditionella läromedel; Värdering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att göra en kvalitativ läromedelsanalys av ett digitalt läromedel för att se hur det kan påverka undervisningen. Detta görs genom att bryta ner läromedlet till dess komponenter, analysera dem och koppla till teori för att se möjliga konsekvenser av dess struktur och möjliga användning. LÄS MER

  4. 4. Hur kan kooperativt lärande främja elevers matematikutveckling?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Maria Haddadi; Frida Wahlgren; [2019]
    Nyckelord :Kooperativt lärande; matematik; gruppstruktur; elevers prestation; elevers attityd; årskurs F-3;

    Sammanfattning : I denna kunskapsöversikt har vi haft som syfte att fördjupa oss inom kooperativt lärande och hur detta arbetssätt kan främja elevers matematikutveckling. Vidare söker kunskapsöversikten svar på vilka skillnader som finns mellan det kooperativa- och det traditionella arbetssättet, vilken betydelse gruppstrukturer har i en kooperativ lärmiljö, på vilket sätt kooperativt lärande påverkar elevers prestationer och attityder i matematikämnet. LÄS MER

  5. 5. Axelskolan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Sandra Al-Neyazi; [2018]
    Nyckelord :Offentlig byggnad; Skola; Solvalla; Trähus;

    Sammanfattning : Projektet handlar om att skapa en lättorienterad och uppdelad förskola och lågstadieskola i Solvalla i Stockholm som bidrar med tydlighet, trygghet och lekfullhet åt barnen. Uppdelningen skulle ske på 2 olika vis: separera förskolan från lågstadiet, samt separera årskurserna. LÄS MER