Sökning: "traditionella klassrum"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden traditionella klassrum.

  1. 21. Mälarängens skola - Examensarbete

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Emmi Armanto; [2018]
    Nyckelord :kandidatexamen arkitektur; mälarängens skola; skola f-6;

    Sammanfattning : Kandidatarbete inom Arkitektur innefattande en skola från årskurs F-6 i Mälarängen i Stockholm. Huvudentrèn leder till ett trapphus i glas med två byggnadskroppas på var sida innehållandes hemvister. På tomten finns ytterligare två byggnader, en innehållandes matsal och idrott, och den andra de kreativa ämnena. LÄS MER

  2. 22. “Ursäkta, får vi vara här nu?” : Fritidshemmens utmaningar och möjligheteri rumsligt integrerade verksamheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Ida Hansson; Emma Morelius; [2018]
    Nyckelord :Fritidshem; rumslig integrering; horisontella övergångar; lärmiljö; skollokal; klassrum;

    Sammanfattning : Skolan inkluderar idag såväl Förskoleklass som Fritidshem utöver den traditionella Grundskolan.Även om det i grunden handlar om tre olika institutioner med olika mål och pedagogiska traditionerär de fullt integrerade med varandra i fråga om såväl elever som personal samt de fysiskalärmiljöerna i skollokalerna. LÄS MER

  3. 23. Henriksdalsskolan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Roderick Crafoord; [2018]
    Nyckelord :Henriksdal Förskola;

    Sammanfattning : Henriksdalsskolan är en forminspirerande expansion av Henriksdal. Den nya flygelliknande byggnaden tar språng i en samtida knytpunkt för kollektivtrafik, bostäder och stadsnatur. LÄS MER

  4. 24. Den flippade läxan : En systematisk litteraturstudie av läxor i det flippade matematikklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hanna Andersson; [2018]
    Nyckelord :Flipped classroom; flipped homework; mathematics; Flippat klassrum; flippad läxa; läxa; matematik; videoföreläsning;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att redogöra för läxans roll i det flippade matematiklassrummet. Arbetsmetoden ”Flippat klassrum” karaktäriseras av en förflyttning av traditionella föreläsningar ut ur klassrummet. Direkta instruktioner ges istället som läxa, ”flippad läxa”, ofta i form av videoföreläsningar. LÄS MER

  5. 25. Utformning av teknikklassrum som främjar projektbaserad undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Erika Hellquist; Malin Seller; [2017]
    Nyckelord :classroom for the technology subject; designing classrooms; project-based teaching; teachers and students’ perceptions; the technology subject; upper secondary school; gymnasieskola; lärares och elevers uppfattningar; projektbaserad; undervisning; teknikklassrum; teknikämnet; utformning av klassrum;

    Sammanfattning : Teknikämnet är i ständig förändring i och med den snabba teknikutvecklingen, medan klassrummets utseende i princip inte har förändrats sedan 1840-talet. Därför lär inte det traditionella klassrummet vara anpassat för teknikämnet och dess undervisning idag. LÄS MER