Sökning: "traditionella klassrum"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden traditionella klassrum.
21. Mälarängens skola - Examensarbete
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Kandidatarbete inom Arkitektur innefattande en skola från årskurs F-6 i Mälarängen i Stockholm. Huvudentrèn leder till ett trapphus i glas med två byggnadskroppas på var sida innehållandes hemvister. På tomten finns ytterligare två byggnader, en innehållandes matsal och idrott, och den andra de kreativa ämnena. LÄS MER
22. “Ursäkta, får vi vara här nu?” : Fritidshemmens utmaningar och möjligheteri rumsligt integrerade verksamheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Skolan inkluderar idag såväl Förskoleklass som Fritidshem utöver den traditionella Grundskolan.Även om det i grunden handlar om tre olika institutioner med olika mål och pedagogiska traditionerär de fullt integrerade med varandra i fråga om såväl elever som personal samt de fysiskalärmiljöerna i skollokalerna. LÄS MER
23. Henriksdalsskolan
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Henriksdalsskolan är en forminspirerande expansion av Henriksdal. Den nya flygelliknande byggnaden tar språng i en samtida knytpunkt för kollektivtrafik, bostäder och stadsnatur. LÄS MER
24. Den flippade läxan : En systematisk litteraturstudie av läxor i det flippade matematikklassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att redogöra för läxans roll i det flippade matematiklassrummet. Arbetsmetoden ”Flippat klassrum” karaktäriseras av en förflyttning av traditionella föreläsningar ut ur klassrummet. Direkta instruktioner ges istället som läxa, ”flippad läxa”, ofta i form av videoföreläsningar. LÄS MER
25. Utformning av teknikklassrum som främjar projektbaserad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)Sammanfattning : Teknikämnet är i ständig förändring i och med den snabba teknikutvecklingen, medan klassrummets utseende i princip inte har förändrats sedan 1840-talet. Därför lär inte det traditionella klassrummet vara anpassat för teknikämnet och dess undervisning idag. LÄS MER