Sökning: "traditionella marknadsföringskanaler"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden traditionella marknadsföringskanaler.
1. Hur upplever konsumenter spelbolagens marknadsföring? : En kvalitativ studie om spelbolagens marknadsföring och hur den upplevs inom olika generationer.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur konsumenter ser på spelbolagens marknadsföring generellt men i synnerhet inom generationerna X&Y. Studien har genomförts med en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer med åtta informrmanter, fyra från generation X och fyra från generation Y. LÄS MER
2. Negativt kapital, digitala kanaler och personliga möten – en studie om egenutgivande författares förhållande till marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur egenutgivande författare förhåller sig till marknadsföring av sina böcker. Materialet i undersökningen består av intervjuer med medlemmar från Facebook-gruppen ”Egenutgivare på Facebook” och en enkätundersökning publicerad i samma Facebook-grupp. LÄS MER
3. INFLUENCER MARKETING-INLÄGGS PÅVERKAN PÅ FÖLJARES KÖPINTENTIONER
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Till följd av skiftet inom marknadsföringsarenan, som har inneburit att företag rör sig från att kommunicera via traditionella marknadsföringskanaler till att lägga allt större fokus på marknadsföringen via sociala medier, har Influencer Marketingblivit allt mer populariserat. Denna typ av marknadsföring grundar sig i att företag samarbetar med nyckelpersoner, så kallade influensers, med hög status som sprider företagets produkter eller tjänster via sina kanaler som Instagramoch Facebook. LÄS MER
4. Det digitaliserade samhället – så har det påverkat Dubrovniks turismaktörers arbete med marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Metod: Denna studie har utgått från en kvalitativ metod. Det har använts två metoder eftersom det bidragit till att studien skapat en mer korrekt bild av området som undersökts. De metoder som använts är kvalitativa intervjuer och iakttagelser. Teorier: Olika teoretiska ansatser har diskuteras i koppling till begreppet förtroende. LÄS MER
5. "Show, don't tell" : En studie om hur fastighetsmäklarföretag arbetar med digitala medier för att skapa långsiktiga relationer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen har börjat vända sig bort från den traditionella marknadskommunikationsmixen för att i allt större utsträckning marknadsföra sig på digitala kanaler. Samtidigt ökar konkurrensen på marknaden och många alternativa fastighetsbyråer har tillkommit. LÄS MER